brune-ha Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Skal sette opp et oppsett til kameraten min, han kommer til å overklokke senere, men ikke sett opp en rå kjøler. Det trenger han ikke med det første Han trenger ikke: Disketstasjon Skjerm Tastatur Mus OS Tenkte at skulle ha XP2500+ eller 2600+, forskjellen i ytelse er vell ikke særlig stor men jeg tenkte at han skulle ta 2500 siden Barton er veldig overklokkings villig :wink: Han har ikke tenkt å presse FSBen over 200, ikke en extreme overklokker. Dette er hva jeg hadde tenkt på: Asus A7N8X Deluxe eller et Epox kort, har ikke så peiling på Epox kort men vet at de er utrolig bra, skal selvfølgelig være Nforce2 Twinmos PC 3200, skal ha minst 512 mb ram. Saphire Radeon 9700 Pro Lydkort trengs ikke siden Nforce2 lydkortet er utrolig bra. DVD spiller trengs oxo. Kasse har jeg ikke noe bra forslag? Prisen skal være rundt 10000kr, takker for alle forslag Lenke til kommentar
Dimm Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 tror du er mest tjent med å kjøpe en barton 2500+ og oc'e den, ja edit: Skriveleif Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 25. april 2003 Forfatter Del Skrevet 25. april 2003 Er det noe særlig ytelse forskjell mellom 2600 og 2500+ i spill, det er det den skal bli mest brukt til Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 25. april 2003 Forfatter Del Skrevet 25. april 2003 Vet ikke helt hvilken HK, men tror jeg velger: *Asus A7N8X Deluxe/ EPoX EP-8RGA+ hovedkort for Socket A DDR - nForce2-IGP/MCP-T, VGA, IEEE1394, LAN (har epox kortet bra lydkort?) *2500+ Barton Boxed *Chieftec Dragon Big Tower m/dør Blå Kabinett m/360W DA-01BL-D P4 / AMD eller Chieftec Dragon Medium Tower m/dør Sort - Kabinett m/360W DX-01B-D-U m/USB/FW *Twinmos PC 3200 m/winbond *Western Digital Caviar 160GB IDE 7200RPM - Special Edition 8MB cache WD1600JB *Hercules 3D Prophet 9700 128MB DDR - AGP, ATI Radeon 9700, TV-Out, Retail * pioner DVD Koster rundt 550kr Detta blir rundt: 9000kr Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 25. april 2003 Forfatter Del Skrevet 25. april 2003 Ikke noen som har noe mening om epox eller Asus? Lenke til kommentar
kindings Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 har aldri vært borti Epox, men har Asus nå, dog for P4, men det er det beste HKet(utenom Intel sitt eget) jeg har hatt så langt. Tidligere har jeg i hovedsak benyttet Abit og Intel HK. Alt smetter veldig greit inn, ikke trøbbel med drivere etc, bios oppdateringer er enkel og Asus har en veldig bra download side for evnt nye drivere/BIOS oppdateringer. Ellers har vel tomshardware en slik test av HK med Nforce2 dersom jeg ikke husker feil, mener at Epox også var med der, Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 25. april 2003 Forfatter Del Skrevet 25. april 2003 har aldri vært borti Epox, men har Asus nå, dog for P4, men det er det beste HKet(utenom Intel sitt eget) jeg har hatt så langt. Tidligere har jeg i hovedsak benyttet Abit og Intel HK. Alt smetter veldig greit inn, ikke trøbbel med drivere etc, bios oppdateringer er enkel og Asus har en veldig bra download side for evnt nye drivere/BIOS oppdateringer. Ellers har vel tomshardware en slik test av HK med Nforce2 dersom jeg ikke husker feil, men at Epox også var med der, Hmm, kan jo sjekke ut den testen, takk for ditt svar :wink: Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 25. april 2003 Forfatter Del Skrevet 25. april 2003 Fant ikke noe test på tomshardware Har du link? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 EpoX > Asus hvis du skal overklokke har jeg hørt men, sjekk at lydløsningen på det HK'et du velger er Soundstorm sertifisert, for å få den "gode" opplevelsen av lyden (det er nemlig ikke alle nForce2 kort som har soundstorm!) Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 25. april 2003 Forfatter Del Skrevet 25. april 2003 EpoX > Asus hvis du skal overklokke har jeg hørt men, sjekk at lydløsningen på det HK'et du velger er Soundstorm sertifisert, for å få den "gode" opplevelsen av lyden (det er nemlig ikke alle nForce2 kort som har soundstorm!) Nei, men jeg har hørt at Asus A7N8X Deluxe ikke er sertifisert selv om den har det, og alle jeg har hørt sier det er utrolig bra lyd, men tror Abit NF7 v 2.0 er vell best eller? Lenke til kommentar
Fuel Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 EpoX om du skal overklokke Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 26. april 2003 Forfatter Del Skrevet 26. april 2003 EpoX om du skal overklokke Men fins det noe Epox kort med Soundstorm? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå