Gå til innhold

Butikker med klær for høye mennesker

Anbefalte innlegg

Finnes det spesialbutikker? Jeg er rundt 2 meter, men jeg er forholdsvis slank. Her i Tromsø er det mye kjedebutikker, der 2XL og 3XL (hvis de i det hele tatt har sånt) riktignok er større enn XL, men forskjellene blir stort sett bare i bredden, og de er dermed best egnet for de som ikke er så høye, men fete. Alternativet er å få sydd klær, men det blir jo forholdsvis dyrt.

Jeg er interessert i tips om ordinære butikker i Norge og Norden, og også nettbutikker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er et jævlig problem, som jeg også deler.

Problemet er at klærne som preger markedet i Norge er designklær, fra Italia, Frankrike og sånne steder hvor folk er mye mindre enn ekte nordmenn.

Jeg vet ikke med Tromsø, men Dressmann har klær for lange menn - enkelte steder. Her i Oslo har de en eget butikk dedikert for store menn. Men det er det som er problemet, at vi blir slengt i bås med feite mennesker. Det er tross alt ikke uvanlig og være høy, i forhold til hvor uvanlig det er å bruke 5XL.

Alle gode dressforhandlere bør kunne skaffe deg et par bukser i riktig størrelse for 5-600 kroner.

Lenke til kommentar

Takk for svar. Jeg er innom kjedene, og finner unntaksvis noe jeg kan bruke. Da kjøper jeg gjerne flere like plagg. Det er mulig butikkene i Tromsø ikke tar inn så mye slikt, eller i så få antall at det går ut med en gang. Dressmann synes jeg egentlig har lite som passer meg, det er kanskje det samme der. Et par frittstående butikker har mulighet til å bestille, men det er ofte de dyrere plaggene som det er mulig å gjøre sånt med.

Jeg vil for øvrig benytte anledningen til å takke Levi Strauss. 36 tommers lengde passer meg akkurat; har kjøpt modell 501 siden 70-tallet. Jeg har dog gått litt opp i livvidde siden da, nå bruker jeg 34.

Skal se innom "big and tall" neste gang jeg er sørpå.

Lenke til kommentar
Er det ikke mulig å få Dressmann i Tromsø til å bestille bukser i riktig lengde til deg?

Har sett på de modellene de har, det hender jeg finner noe som ser ok ut. Men jeg har fått til svar den størrelsen de har inne er den største. Da er det normalt så vidt at det ikke er interessant. Problemet er egentlig større for jakker, skjorter og gensere. Dvs. skjorter har jeg flere av, Melka og andre har modeller med ekstra lang arm. Men normalt blir alt kun bredere når man går opp i størrelse. Det er det jeg er lei av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...