Merida Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Er det noen som har noen erfaringer når det gjelder slike filtre? Kunne vært morsomt å hørt hva dere synst om desse filtrene http://www.camerafilters.com/pages/closeup.aspx Lenke til kommentar
-trygve Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Selv om det ikke blir like bra som med et makro-objektiv, kan forsatslinser gi helt ok makrobilder. Jeg har en +4 linse fra Hoya(?) som jeg brukte en stund, men etter at jeg kjøpte eget makroobjektiv har den fått ligge i fred. Siden en forsatslinse typisk koster kun 10% av hva et makroobjektiv gjør kan det være verdt å gjøre et forsøk. En ting du skal være oppmerksom på er at med et slikt forstørrelsesglass på objektivet får du ikke bare en minste fokuseringsavstand, men også en største. Og avstanden mellom minste og største avstand er ikke så veldig stor. Trygve Lenke til kommentar
Merida Skrevet 21. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2009 Ok, hvordan er det fks. da å sette et slikt filter på et macro objektiv, blir det bare surr det da eller går det greit....? Lenke til kommentar
arela Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Tror resultatet vil variere med objektivet. Jeg har en Canon 500D som jeg bruker på 105mm og 180mm med stort hell, mens jeg ikke synes den gir like bra resultat på en zoom jeg har prøvd den på. Nikon hadde slike som bl.a. var beregnet på deres micro objektiv, så å bruke en av disse på et micro/macro objektiv kan gå bra. Å kjøpe en av disse er en sjanse å ta. Det kan gå meget bra, men det er ikke sikkert. Lenke til kommentar
Merida Skrevet 21. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2009 Jeg har eit Canon EF 100mm f/2.8 USM med Extension Tube EF 25 II. Tror du at det blir et minus med å bruke fks. den +4 med denne kombinasjonen? Lenke til kommentar
arela Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Jeg ville nå sjekket Canon 500D før jeg hadde kjøpt noe annet. Se om du finner ekempler med den kombinasjonen. 500D er kjent for å være svært bra. Lenke til kommentar
Merida Skrevet 21. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2009 Har sjekket litt og fann denne sida som er interesant å lese. http://www.the-digital-picture.com/reviews...ens-Review.aspx Lenke til kommentar
arela Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Her er denne kombinasjonen. Nesten nederst er det ei Seabrooke som linker til ei side hvor hun har brukt Canon 100mm macro + Canon 500D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå