EnLigther Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Hei skjermen min er uskarp, ser det spesielt godt på skrift og små detaljer. Det er som å ha på seg et par briller som ikke passer enn, blir veldig fort trøtt av å se på skjermen. Har foresten to skjermer (Benq og Eizo) samme problem. Har hatt problemet helt siden pcen var ny. Kan det være det skjermkortet? Tusen Takk for hjelp! -E- Lenke til kommentar
intox_neb Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 (endret) Du har nok ikke native oppløsning på skjermen, med det mener jeg den oppløsningen skjermen er laget for. Resultatet vil da være en utydelig skjerm, litt som om du har briller med feil styrke Endre oppløsningen på skjermen til den høyest tillate, det er den skjermen er laget for! Endret 21. mars 2009 av intox_neb Lenke til kommentar
EnLigther Skrevet 21. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2009 Du har nok ikke native oppløsning på skjermen, med det mener jeg den oppløsningen skjermen er laget for. Resultatet vil da være en utydelig skjerm, litt som om du har briller med feil styrke Endre oppløsningen på skjermen til den høyest tillate, det er den skjermen er laget for! Hei intox_neb! Kanskje et dumt spørsmål, men hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
b-i-m-m-e Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 høyre klikke på skrivebordet og velge egenskaper så innstilinger også setter du den på max =) sånne spørsmål må til en gang i blandt. Lenke til kommentar
EnLigther Skrevet 21. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2009 høyre klikke på skrivebordet og velge egenskaper så innstilinger også setter du den på max =) sånne spørsmål må til en gang i blandt. he he, takk! prøvde det, men uten hell.. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Bør vel få avklart om du har LCD (flatskjerm) eller CRT (bilderør) skjerm? Hvis du har LCD: hvilken skjerm modell, og hvilken oppløsning bruker du? Lenke til kommentar
EnLigther Skrevet 21. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2009 Bør vel få avklart om du har LCD (flatskjerm) eller CRT (bilderør) skjerm?Hvis du har LCD: hvilken skjerm modell, og hvilken oppløsning bruker du? Jeg har Eizo FlexScan s2231w og kjører den på max i windows... hvis det hjelper deg... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Det er en LCD med 1680 × 1050. Hva er så tallene dine for "max i windows"? Lenke til kommentar
EnLigther Skrevet 21. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2009 Det er en LCD med 1680 × 1050. Hva er så tallene dine for "max i windows"? max er 1680 * 1050 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Oppløsningen er riktig. Da gjetter jeg på at du ikke har slått på ClearType. http://support.microsoft.com/kb/306527 Lenke til kommentar
EnLigther Skrevet 21. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2009 Oppløsningen er riktig. Da gjetter jeg på at du ikke har slått på ClearType.http://support.microsoft.com/kb/306527 prøvde det, men det ble dessverre bare verre. jeg kan også legge til at fargene er noe rare, går jeg inn på f.eks. vg.no ser det meste av bilder og farger mer ut som om de har blitt "fargelagt". Lenke til kommentar
intox_neb Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 sjekk at du har antall farger på 16.x millioner (husker ikke eksakt). Utføres på samme plass som oppløsning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå