_Eirik_ Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 jeg har kabel modem og en switch (smc) og har lyst til og kople meg på pc fra et annet sted. har bare en ip, som er delt på 3 pcer. hvordan fikser jeg slik at jeg kan logge meg på en bestemt pc, med ssh fra nettet. modem | switch | | | pc1 pc2 pc3 Lenke til kommentar
gunnarhalle Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Sett opp en box etter modemet, og koble switchen slik: Følger din "tegneteknikk" | modem | box1 | switch | | box2 box3 box1 trenger da 2 nettkort, og box2 og box3 setter du ip til selv. Da kan du koble deg opp mot box1 med ssh, og så videre til 2 og 3 Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Alternativt så kan du sette opp iptables til å forwarde ssh til forskjellige maskiner alt etter hvilken port du logger deg på med ssh klienten. f.eks 22 ->PC1, 8022 -> PC2, og 8023 -> PC3 Oppsettet er likt som svaret over. Lenke til kommentar
iDude Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Kjører kabelmodemet DHCP? I så fall kan du kanskje sette opp portforwarding i kabelmodemet? A la opplegget til BlueEAGLE over... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå