wil Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Hei. Jeg har bilde i Arch så den er grei. Jeg installerte en sånn xf86-video-ati driver via pacman. Det gikk greit, men jeg kunne godt ha tenkt meg å hatt Catalyst og Catalyst-utils installert også. Problemet er at det er tydligvis ikke så mange ftp servere som har den ser det ut som. Er det noen som vet hvor jeg får tak i den og får installert den via Pacman? Jeg kan selvfølgelig installere Driveren som ligger på amd.com, men den var visst ikke å anbefale i følge det som stod i Begginers guiden tror jeg det var, så derfor tenkte jeg å se om jeg fikk installert den via Pacman istede noe som viste seg å bli vanskelig. Noen som vet hvordan jeg kan laste den ned og installere Catalyst og Catalyst-utils? Eventuelt hvilken server jeg skal legge til mirrorlist for å få ordna det? Håper på svar. Hilsen. wil. Lenke til kommentar
Smif Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Regner med du har 64bit (?) De har nemlig problemer med å pakke de nye ati driverene der, så foreløpig må du bruke catalyst fra aur. Anbefaler da yaourt. Hvis du bruker 32bit skal det være rett fram. Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Bra du minte meg på det med catalyst. Hadde tenkt til å reinstallere på en annen disk i helgen og gå over til ext4. Hvilken pakke i aur for 64-bit? Lenke til kommentar
Smif Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Heter "catalyst" og "catalyst-utils" Men husk å ligg unna testing repoet ettersom du da vil få xorg-server 1.6. Ati støtter ikke 1.6 enda. (evt, blacklist den) Lenke til kommentar
wil Skrevet 23. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2009 Jeg er ikke helt sikker for jeg har ikke navnet på ISO fila her, men når jeg kjørte uname -a i terminal så stod det i686. Så det skulle da bli riktig det at jeg ikke har 64 versjonen Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Hvis jeg tolket DETTE riktig, er det nå helt trygt å oppgradere til xorg-server 1.6 og catalyst 9.4 fra aur? Også på 64-bit? Noen som har testa enda. Har forøvrig et RADEON 4870. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå