Gå til innhold

[Løst]Speedfan, everest etc viser 10.18V på +12V rail.

Anbefalte innlegg

Som emnetittelen sier, lave målinger i ymse software. Vet at dette ikke skal tas for god fisk før et multimeter har sett på saken, men siden nå 3 ulike programmer viser samme verdier så må jeg spørre :)

3.3V og 5V rikker seg ikke. Har også en relativt ny Corsair HX1000 som burde yte nok.

Alt fungerer glatt ellers, tunge spill, benchmarks etc. glir lett. Bare noen skrikelyder fra skjermkort, men dette er "normalt" :hrm:

Nærmere spesifikasjoner i profil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd å spre belastningen mer eller mindre likt mellom de 2 rails som er da? Det følger vel et kart med strømforsyningen så du kan prøve å koble skjermkortet på én rail og alt annet som bruker 12V på den andre railen.

Lenke til kommentar

Om sensoren leser feil kan du prøve med så mange apps som du ønsker.

Null poeng i å henge seg opp i slike ting om maskinen fungerer fint. Det er store og mindre feil på alle/nesten alle hovedkort. Noen fikses med ny bios andre ikke. Samme gjelder alle/nesten alle andre komponenter og ikke minst programmer.

Lenke til kommentar

Har særdeles liten peiling på dette området, men på denne PSU'en er jo modulær bortsett fra 24pin, 8pin til cpu og 2x8pin pci-e som sitter fast i PSU. På mitt Gtx285 bruker jeg 2x6pin pci-e, 2x4pin til cpu(fjernet dekselet som dekket til halve kontakten), og 24pin er der den skal.

Resten av systemet går på tre stk av seks stk 6pin uttak fra psu, 3xHDD på et uttak, kjøling/vifter på et annet, og DVD-rom på et. Må nok se etter i manualen og forhåpentligvis lære litt mer :)

Dette ble rotete ser jeg, men tror det skal være forståelig. Kom til å tenke på dette da jeg ikke er helt fornøyd mtp ytelse, og da hovedsakelig i spillsammenheng, men hvis overnevnte skulle være et evt. problem så ville jeg vel opplevd kræsj ol.?

Edit: Har foresten aldri sett at verdien på +12V har forandret seg et fnugg.

Endret av Ohlja
Lenke til kommentar

Får nok skaffe et multimeter for å være på den sikre siden. Har imidlertid sett litt nærmere etter i BIOS, og der står verdien på ca 12.1V så med mindre noe mystisk finner sted etter oppstart av OS så er det nok en dårlig sensor.

Takk for tips uansett :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...