DrErling Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Holder på å tester en del maskiner som oppfører seg merkelig. Har brukt DocMemory fra http://www.simmtester.com/page/products/do...oc/download.asp Jeg har funnet flere brikker som har defekter, og byttet disse med nye. Maskinene ble som nye! MEN "Noen" mener dette er lite troverdig, siden programmet er gratis... Merkelig. Så derfor lurer jeg på om dere vet om flere slike programmer, enten gratis, eller ikke alt for dyre som jeg kan verifisere testresultatene fra DocMemory med? DrErling Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Du kan jo bruke memtest86. det er forresten gratis, og av egen erfaring er det til å stole på. Lenke til kommentar
Loko Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Finnes det noen minne teste program som ikke krever at man bruker diskett...sitter på en maskin uten mulighet for å få lagt programmet på diskett... Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Finnes det noen minne teste program som ikke krever at man bruker diskett...sitter på en maskin uten mulighet for å få lagt programmet på diskett... Du kan laste ned en iso som du bare brenner til cd også på http://memtest86.com/ Lenke til kommentar
Ralek Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 "Noen" mener dette er lite troverdig, siden programmet er gratis... Ser ikke helt hvorfor et gratis program ikke skulle være troverdig. Du har jo beviset rett foran deg. Nemlig at maskinene ble som nye da du byttet ut de minnebrikkene gratisprogrammet rapporterte som defekte.... - Ralek - Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 17. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2003 "Noen" mener dette er lite troverdig, siden programmet er gratis... Ser ikke helt hvorfor et gratis program ikke skulle være troverdig. Du har jo beviset rett foran deg. Nemlig at maskinene ble som nye da du byttet ut de minnebrikkene gratisprogrammet rapporterte som defekte.... - Ralek - Ikke jeg heller. Jeg har brukt programmet svært mye siden mars! når jeg opprettet denne tråden... (seriøs bump får`n si!) Nå hadde det seg slik at maskinene jeg testet da ble solgt for 60-70.000,- (ja, temmelig spesielle add-on-kort) og disse bør helst sjekkes gjerne to og tre ganger med forskjellige programmer. Det er mildest talt viktig at disse fungerer optimalt... Derfor spurte jeg om det var flere programmer av denne typen. Jeg kan jo i tillegg si at jeg bruker prime95, SETI, memtest86 og DocMemory for å sjekke stabilitet. Noen av maskinene er rack-montert og får av og til dårlig kjøling også, og da er det hvertfall viktig at det ikke er noe hardware-feil. DrE Lenke til kommentar
Ralek Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Noen av maskinene er rack-montert og får av og til dårlig kjøling også, og da er det hvertfall viktig at det ikke er noe hardware-feil.DrE Høres ut som et veldig kjent serverrom - Ralek - Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 17. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2003 Noen av maskinene er rack-montert og får av og til dårlig kjøling også, og da er det hvertfall viktig at det ikke er noe hardware-feil.DrE Høres ut som et veldig kjent serverrom - Ralek - Ikke serverrom, men AV-skap. Ofte værre da de skjelden har god nok kjøling. :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå