ghstudios Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Har en snart 1år gammel Kuro PDP428XD som de siste dagene brått begynte å slite med bildet. Den er helt fin når jeg starter opp, men etter 4-5 minutter med kringkasting eller DVD begynner det gradvis å dannes svarte, grønne og røde pixler spredt rundt på skjermen, men med en mer merkbar samling nede i høyre hjørnet. Hvis jeg tar en grundigere titt på pixlene blinker noen litt av og på, noen hopper frem og tilbake mellom nabopixlen, og noen er mer eller mindre faste. Om jeg så mater skjermen med en heldekkende ren grønnfarge, kan jeg se tydelige etterbilder av blandt annet nylig viste subtitles og kanal-logoer. Lar jeg TVn få 10 minutter hvile er allt tilbake til det normale igjen..... før det samme gjentar seg etter noen minutter. Har også lagt merke til at konturer i bildet, f.eks. en firkant med vilkårlig plassering på skjermen fører til at mye av de "defekte" pixlene i horisontale og vertikale felter fra firkanten blir reduserte. Kontraster i bildet blir også dratt ut til sidene. *Tar noen bilder i skrivende stund* Legger med noen bilder av fenomenet: Her har TV stått på i overkant av 5 minutter 20 minutter etter ser det faktisk ut som allt (for første gang) ordnet seg selv.. Noen her inne som har en formening hva som skjer? Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 (endret) er ikke noen ekspert på pixelfeil.. menne de gangene jeg har sett døde pixler har de vært enten grønne eller røde. Det er og vanlig at pixler som nærmer seg "døden" veksler på å funke og ikke funke.. Det der både hørtes og såg veldig alvorlig ut.. var jo vanvittig mange.. Endret 20. mars 2009 av Fenixen Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Det du beskriver høres ut som en ganske vanlig plasma problem. Altså en feil som kan oppstå... Ta kontakt med Pioneer så hjelper de deg nok. Lenke til kommentar
ghstudios Skrevet 21. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2009 Ja får håpe på det. Tenker det blir en tur innom forhandler i dag også, for å høre hva de har å si. Takker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå