abr133 Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Har siste 2 ukene opplevd at jeg i det trådløse nettverket hjemme ikke kommer på nett i det hele tatt, evt har ekstremt lave hastigheter. Forrige uke/helg var det helt forferdelig, var bra på og siden mandag. I dag (fredag) kom problemet igjen. Sjekket sist helg om andre nettverk i nærheten kringkastet på samme kanal som meg, de andre var stort sett langt unna. 1 nettverk på samme kanal, men lave signaler derfra (har likevl skiftet til alle andre kanaler uten bedre resultat). Da problemet dukket opp på nytt i dag begynte jeg å fundere på om det kunne være noen sammenheng/fellesfaktor. Sønnen i huset bor på hybel, og var hjemme fra onsdag i forrige uke. Problemet dukket ikke opp før på torsdag. Kan hende han ikke brukte nettet onsdag-men vet ikke. I dag kom han hjem, og problemet registreres etter ei stund. Har nå deaktivert det trådløse nettverkskortet hans - og det er blitt bedre - men ikke optimalt. Hva kan årsaken være? - Er det noe program han benytter som dra avgårde med alt av kapasitet? - Kan det være noe med om nettverkskortene bruker ulike standarder? - b/g/n? Mener alle har støtte for b og g, 1 av de 4 maskinene på nettet støtter n. Den ene PC'en og router støtter n, men oppnår bare en hastighet innimellom på 1 - 5,5 Mbps, i perioder 13 Mbps. Går det an å kjøre noe diagnose på dette? Router er Asus wl500w. Har oppdatert til siste firmwire. Mottakelig for tips. Har og forsøkt en annen gammel router, problemet det samme. Lenke til kommentar
Durochris Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Har du mobilt bredbånd? Lenke til kommentar
abr133 Skrevet 21. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2009 Har du mobilt bredbånd? Bruker adsl. (Har mobilt bredbånd, men benyttes bare utenfor husets 4 vegger) Lenke til kommentar
abr133 Skrevet 21. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2009 Mener det er en klar sammenheng mellom tregt nettverk og sønnens datamaskin. I går dektiverte jeg det trådløse nettverkskortet hans, hastigheta gikk opp til normalt. I dag var hastigheta dårlig, gikk ned på rommet hans og sjekket. Hans PC sto på. I stedet for å deaktivere nettverkskortet hans avsluttet jeg heller et av programmene - Spotify.... Hastigheta gikk opp hos oss andre umiddelbart! Spotify sto og slet med å koble til nettet - ser ut som programmet suger kapasiteten ut av det trådløse nettverket....? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå