Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Min nye bygge-pc starter ikke!

Anbefalte innlegg

Den bare restarter og restarter.

Passer de delene her egentlig sammen? jeg er noob.

Corsair Dominator TWIN2X8500C5D 4096MB, DDR2,2x2GB(KIT),DHX,E.P.P, CL5-5-5-15-2T

Gainward GeForce GTS 250 512MB PhysX, PCI-Express 2.0, GDDR3, DVI, HDMI, HDCP, Graphics

APLUS Case CS-188AF, ATX, Black, 250mm, Blue Fan, (Without PSU)

Silver Power PSU, 600W 120mm fan + SeaSonic 6P PCI-E to 8P PCI-E adapter

Intel Core? 2 Quad Q8200 2,33GHz, Socket 775, 4MB, 1333MHz, Boxed w/Fan

Gigabyte GA-EP45-DS3L, P45, Socket-775, ATX, GbLAN, DDR2, PCI-Ex(2.0)x16

Samsung SpinPoint F1 750GB SATA2, 32MB 7200RPM

Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-7200S, 20x, SATA, Black, bulk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sjekket at alt sitter godt koblet sammen? Hovedkort og skjermkort har fått koblet på strøm? Prøv å remonter kort og rambrikker :)

har prøvd masse rart, og mine litt mer tekniske venner sier hovedkortet er defekt. Jeg har derfor sendt det tilbake. Men litt dumt hvis jeg sender noe som egentlig ikke er defekt alikevel.

Lenke til kommentar

Ble akuratt ferdig med ny byggemaskin selv... problemet er at maskinen starter men fryser

på "hovedkort-skjermen" og capslock skrur seg på og ingenting skjer når jeg trykker "delete"

for å gå inn i BIOS vet noen hva som er galt med dette?

Til deg, skrur maskinen seg på? som min? eller er den bare helt død? i såfall er det sikkert noen stømmkontakter du har glemt :p

Lenke til kommentar
Har du montert 4 pins kontakt til pross. Exstra 12V. Hvis den mangler får du denne feilen.

Hvit Kontakt oppe på høyreside av kortet, bak Mouse/keyboard uttak

Ja, det var 2x 4-pins kontakter der, 1 av de var dekket til med sånn greie man kan ta ut...

kan det hende at jeg må ha inn 2 kontakter da? hadde bare i en... (har intel core 2 duo 3,33 GHz)

Lenke til kommentar

Prøver du å boote på en disk med Windows allerede instalert? I de fleste tilfeller vil det resultere i driverkræsj under oppstart og maskinen restarter i loop. Dette gjelder når Windowsen opprinnelig var innstallert med et annet hovedkort/chipset.

Når restarter maskinen? kommer du inn i bios? Kan du starte på Windows cd?

Lenke til kommentar

Ingen avstandsskruer (de små gullfargete skruene kortet festes i)som kan ha kortsluttet hovedkortet? Pipelyder ved oppstart?

Lite spm. OT: Hva skjer hvis man plugger i ytterligere en 4pin i strømtilførselen til CPU, altså der det lille dekselet er plassert?

Lenke til kommentar

Prøver du å boote på en disk med Windows allerede instalert? I de fleste tilfeller vil det resultere i driverkræsj under oppstart og maskinen restarter i loop. Dette gjelder når Windowsen opprinnelig var innstallert med et annet hovedkort/chipset.

Når restarter maskinen? kommer du inn i bios? Kan du starte på Windows cd?

nei, helt ny disk, uten windows. Den funka i kompisen min sin pc, i likhet med skjermkortet mitt. Jeg får ikke kontakt med skjerm, og den restarter etter 4-5 sekunder. En skjelden gang restarter den ikke, og da har jeg fått melding om at den ikke finner flash memory, og at den auto recoverer.

Lenke til kommentar
nei, helt ny disk, uten windows. Den funka i kompisen min sin pc, i likhet med skjermkortet mitt. Jeg får ikke kontakt med skjerm, og den restarter etter 4-5 sekunder. En skjelden gang restarter den ikke, og da har jeg fått melding om at den ikke finner flash memory, og at den auto recoverer.

Har du kortleser tilkoblet? Prøv å koble den fra. Det er mulig pc prøver å boote på denne.

Ellers kan du sjekke denne tråden

Lenke til kommentar
restart CMOS, hvis ikke det funker så prøv å start med en rambrikke. Prøv med alle rambrikkene (en og en) til du finner ut at det funker/ikke funker.

det er sånn man gjør ved å flytte på et sånt "batteri" på hovedkortet? for jeg har ikke et sånt et :S men jeg har en "reset" knapp da... (på hovedkortet)

Lenke til kommentar
restart CMOS, hvis ikke det funker så prøv å start med en rambrikke. Prøv med alle rambrikkene (en og en) til du finner ut at det funker/ikke funker.

det er sånn man gjør ved å flytte på et sånt "batteri" på hovedkortet? for jeg har ikke et sånt et :S men jeg har en "reset" knapp da... (på hovedkortet)

Batteriet er nok bygd inn i hovedkortet da, eller det er så lite at det synes ikke. Restarte CMOS gjøres ved å flytte en jumper en plass til høyre eller venstre, ha den der i 10sek, så flytte den tilbake. Hvor lenge man har jumperen på den andre plassen har selvfølgelig lite å si, det er bare for å at den skal registrere det. Søk på google for å se bilder av det, eller sjekk bruksanvisningen til hovedkortet ditt. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...