SindreVA Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 (endret) Hei, jeg har laget meg en handleliste nå. Har enda ikke valgt PSU, vet ikke hvor stor jeg trenger, så hadde vært fint om noen fortalte meg det Passer delene sammen godt ? Trenger jeg mer kjøling? https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=94973. Takk Endret 20. mars 2009 av SindreVA Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 tok en 3 sekunder titt over handlevogna, og jeg trur alt passer. 70% sikker :!: Lenke til kommentar
Gantzo Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Hei, jeg har laget meg en handleliste nå.Har enda ikke valgt PSU, vet ikke hvor stor jeg trenger, så hadde vært fint om noen fortalte meg det Passer delene sammen godt ? Trenger jeg mer kjøling? https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=94973. Takk Sorry mac, men gjør nåkk ikke det. Rammen du har valgt er DDR3, hovedkortet du har valgt støtter bare DDR2, så enten må du endre HK eller ram En liten ting til, skal du ikke ha noe strømforsyning? tenker 750watt fra corsair når jeg ser systemet ditt ;D Good luck Lenke til kommentar
SindreVA Skrevet 20. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2009 Kult, men da bytter jeg HK, kunne du funnet et som passer som jeg kan bruke enda ett 4870X2 skjermkort i crossfire eller SLI ( usikker på hva det heter ) Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 (endret) ser relativt fint ut UNTATT: rammen som han to hakk over meg sa og hovedkorte. ikke noe feil med det men du vil vel bruke et annet slik at du kan kjøre CrossFire (flere kort som kjører sammen) heter det hos ATI. hos nVidia heter det SLI. du kan se på dise brikkesettene: P45 P35 X35 og X45 edit: jeg er treig idag ja.. Endret 20. mars 2009 av Submit Lenke til kommentar
Gantzo Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 (endret) ser relativt fint ut UNTATT:rammen som han to hakk over meg sa og hovedkorte. ikke noe feil med det men du vil vel bruke et annet slik at du kan kjøre CrossFire (flere kort som kjører sammen) heter det hos ATI. hos nVidia heter det SLI. du kan se på dise brikkesettene: P45 P35 X35 og X45 edit: jeg er treig idag ja.. ja stemmer det han sier. Trur ikke han får bruk for crossfire da xD^^ 4870x2 rocks ;D Du må uansett kjøpe større psu om han har det i tanken (1000watt). Evt om du ikke gjør det, så må du vertfall bytte seinere i tiden når du evt måtte kjøpe et til skjermkort. Edit: Men vil uansett lønne seg å velge et crossfire kort fremfor et SLI, siden da har du vertfall muligheten senere å oppgradere Endret 20. mars 2009 av The Nomad Lenke til kommentar
SindreVA Skrevet 20. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2009 Ok, kunne noen funnet et rimelig hovedkort som støtter rammen og crossfire da? Jeg forstår meg ikke helt på disse hovedkortene Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Selv om det står 1333mhz. på HK's spesifikasjoner betyr det at kortet i teorien er i stand til å kjøre med DDR2 RAM på den hastigheten selv om dette faktisk ikke eksisterer. Hvis du skal klokke prosessor så vil nok en tredjeparts CPU-kjøler være kjekt å ha, og hvis du har råd så kan du like greit slenge med en kjøler i samme slengen da Intel sine boxed-kjølere visstnok ikke er særlig å skryte av. (Bruker utelukkende AMD så jeg har null erfaring med disse) Noctua lager noen kvalitetskjølere som du kan se nærmere på. F.eks denne. 4870x2 blir foresten også brennhett så ikke spar på kjøling En liten tanke OT, quad SLI eller Crossfire (2xdobbeltkjerne) har jeg hørt mye rart om. Hvorfor ikke 2xGTX285 i SLI? Da vil du nok kunne blåse bort det meste av motstand i en god stund fremover. Men hvis du først har så mye penger å "sløse" bort så hvorfor ikke bare gjøre som alle andre å gå for "top notch" i7 system? Hvis du skal kjøre alt dette så må du nok revurdere PSU enda en gang Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Selv om det står 1333mhz. på HK's spesifikasjoner betyr det at kortet i teorien er i stand til å kjøre med DDR2 RAM på den hastigheten selv om dette faktisk ikke eksisterer. han har DDR3 ram i handle vognen Lenke til kommentar
SindreVA Skrevet 20. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2009 (endret) Akkuratt nå så er budsjettet på 14k, men jeg tenker litt fremover også. At jeg kan enkelt oppgradere den litt. Tror heller ikke jeg skal prøve meg på overclocking. Har liten erfaring med pc, så vil ikke gamble på det:P Endret 20. mars 2009 av SindreVA Lenke til kommentar
Gantzo Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Ok, kunne noen funnet et rimelig hovedkort som støtter rammen og crossfire da? Jeg forstår meg ikke helt på disse hovedkortene Kjøp heller bare mer av den Twin2x 6400 rammen du hadde. DDR3 er det ikke vits med enda. HK med ddr3 støtte og socket 775 er enda bare dyrt. Billigste vil være å velge eks dette kortet: Asus p5q Kortet har Crossfire og kjører DDR2 ram, men om du spiller så klarer du deg lenge i massevis med ddr2 ram. Kjører 6 gb av den 6400 rammen du har selv, en overklokket E6600 på 3.6 ghz, og GTX295. Er for å si det sånn enda ingen spill som stopper meg fra å kjøre alt på max, med en oppløsning på 1920x1200... Så ddr3 per idag er bare en stor lang bajas i mine øyne.. Gjør det billig heller. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Selv om det står 1333mhz. på HK's spesifikasjoner betyr det at kortet i teorien er i stand til å kjøre med DDR2 RAM på den hastigheten selv om dette faktisk ikke eksisterer. han har DDR3 ram i handle vognen Er fullstendig klar over det Men siden 1333mhz er kjent som DDR3 så kan det tolkes i den retning at kortet støtter DDR3. Lenke til kommentar
SindreVA Skrevet 20. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2009 Er 800Mhz det raskeste jeg kan ha på DDR2 ? Holder det med 2x2048? Lenke til kommentar
Gantzo Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 (endret) Akkuratt nå så er budsjettet på 14k, men jeg tenker litt fremover også.At jeg kan enkelt oppgradere den litt. Tror heller ikke jeg skal prøve meg på overclocking. Har liten erfaring med pc, så vil ikke gamble på det:P Edit: endret hardisk og la til kabinett siden det glemte jeg av Ok du sier 14 K faktisk. Her er ideen da: Icore7 pakke Skjerm Strømforsyning Kabinett (bra kjøling) Harddisk Microsoft Sidewinder Skjermkort Dette er alle de delene du "trengte" som jeg så i handlelisten din. Bare med en vri som kommer til å gi BRUTAL ytelse(fremtidsmessig også). Total pris: Best.ref.: Varer: 11.155 Miljøgebyr: 24 Frakt: 368 Oppkravsgebyr: 37 MVA: 2.896 Totalt: 14.480 Blir 480 kr over budsjett, men med tanke på hva du får for pengene, er det verdt det. Der har du systemet du skal velge, om du har 14000 å bruke Edit igjen: Eventuelt kan du gå for dette kabinettet. Det er 100 kr dyrere da. Kabinett 2 Endret 20. mars 2009 av The Nomad Lenke til kommentar
SindreVA Skrevet 20. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2009 Mangler det ikke skjermkort her ? Lenke til kommentar
Gantzo Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Mangler det ikke skjermkort her ? oi glemte bare linken men det var regnet med i prisen: link: Skjermkort Lenke til kommentar
SindreVA Skrevet 20. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2009 Aha! Takk for forslag, skal bare se litt rundt før jeg bestemmer meg Men vet du hva forskjellen på Sapphire Radeon HD 4870 X2 og PowerColor Radeon HD 4870X2 er ? Lenke til kommentar
Gantzo Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Aha! Takk for forslag, skal bare se litt rundt før jeg bestemmer meg Men vet du hva forskjellen på Sapphire Radeon HD 4870 X2 og PowerColor Radeon HD 4870X2 er ? Er bare forskjellig produsent, noen produsenter velger å legge til litt programvare /evt spill med i esken når du kjøper deres kort, mens andre dropper det for å kunne stille ned prisen. Utover det så er kortet akkurat det samme. Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå