tNy Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Hei, Har nettop installert ubuntu og jeg er helt fersk i dette. Har noen problemer men starter med det største; Har en hardisk, som er delt, c: og d: . Jeg installerte ubuntu på D: , og denne er vel på 160GB Når jeg går på "Datamaskin" så finner jeg bare en som heter 21,0GB, og det er C: , der hvor XP ligger. Hvordan kan jeg finne D:? Hvis det er mulig. Takker for svar. Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Det er vel ikke Home som er den store disken da? Lenke til kommentar
tNy Skrevet 20. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2009 (endret) Og det er Hjemmemappe på norsk? Den er det 2gb ledig på, er det mulig å gjøre den større? Sorry dumme spørsmål, er helt fersk i det her. Jeg kunne vel velge hvor stor plass ubuntu skulle få når jeg installerte? Tror jeg glimset litt på den Endret 20. mars 2009 av Ziuuung Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Har du innstalert via Wubi, dvs inne fra Windows? Hvis ja: "How do I access the Windows drives? The Windows partition where you installed Wubi is available as /host within Ubuntu (places > computer > file system > host) All the other partitions will be available under places > removable media" Mer info her: https://wiki.ubuntu.com/WubiGuide Lenke til kommentar
tNy Skrevet 21. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2009 (endret) Takker for svar. Har ett problem til. Jeg fikk installert WC3 RoC med wine, men når jeg prøver å legge inn Frozen Throne skjer det ingenting når jeg prøver å åpne med wine. Noen som har vært borti dette? Eller har greie på hva det kan være? Takk for svar =o) edit; espen@ubuntu:~$ wine /home/espen/isomount/autoplay.exe wine: could not load L"Z:\\home\\espen\\isomount\\autoplay.exe": Ugyldig EXE-format for Endret 21. mars 2009 av Ziuuung Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 prøv først cd /home/espen/isomount wine autoplay.exe Vet ikke hvorfor, men det har fungert for med en gang tidligere. Lenke til kommentar
tNy Skrevet 21. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2009 får fortsatt samme feilen =\ Andre forslag? Får jeg wc3 til å funke er ubuntu perfekt for meg =) Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 prøv cd /home/espen/isomount file autoplay.exe Åpner du spillet via en CD ? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 får fortsatt samme feilen =\ Andre forslag? Får jeg wc3 til å funke er ubuntu perfekt for meg =) Igjen har sikkert den offisiell dokumentasjonen noe nyttig: http://appdb.winehq.org/objectManager.php?...on&iId=3126 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå