Gå til innhold

Film: Natur - HD time lapse

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig artig og godt gjennomført. Hvor mange bilder i sekundet er blitt tatt? Du bruker 400D'en? Hvordan får du kameraet til å ta bildene kontinuerlig, med likt tidsintervall? :)

Du skriver under den andre filmen du har lagt ut (Sandnes 1t på 1 minutt) at du tar 10fps. Så vidt jeg vet greier ikke 400D mer enn rundt 3-4 fps - hvordan fikk du til dette?

Lenke til kommentar

Hei. Kjekt at du likte filmen :}

Jeg har kjøpt meg en intervallkontroll fra Ebay.

På denne kan du stille inn hvor mange bilder den skal ta og intervall mellom hvert bilde.

I denne videoen her har jeg satt intervallet til 2 sekunder.

Da vil den ta 1 bilde hvert andre sekund.

Deretter legger jeg bildene inn på pcen og kjører dem inn i et program som heter VirtualDub.

Her kan du sette av hvor mange bilder du vil skal kjøres pr sekund.

Her brukte jeg 10 bilder i sekundet for å få litt fortgang på videoen.

Samme gjelder for den andre videoen min.

Her sto kameraet og tok bilder i ca 1 time. Hvert 5 sekund knipset den et bilde. Noe som resulterte i 720 bilder. I VirtualDub satte jeg at filmen skulle spilles av med 10 bilder i sekundet, som tilsvarer 72 sekunder med film.

Lenke til kommentar
Sinnsykt pent på en behagelig måte! ;)

Dette fikk meg til å titte litt på ebay selv, har funnet flere typer timere. Men vet ikke hvilken jeg skal stole helt på? Har et 450D kamera..

Bare å hive seg ut i det. Herlig utfordring, og man får brukt kameraet på en helt ny måte.

Selv kjøpte jeg denne. http://cgi.ebay.com/Timer-Remote-Cord-for-...3%3A1|294%3A200

Hmm, denne var absolutt ikke dum. Tror scenen med de gråene skyene på åskammen definitivt var min favoritt, fikk nesten følelsen av å stå der selv :)

Takker. :}

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Jeg skyter bildene i 4272 x 2848, cropper dem i Lightroom til 16:9 format. Til nå har jeg brukt JPGVideo (www.ndrw.co.uk), men skal også teste ut VirtualDub som du nevner i denne tråden.

Har imidlertid problem, både i JPGVideo og VirtualDub når jeg prøver å setter sammen sekvensene med 1920 x 1080. Går jeg ned til 1280 x 720 virker det greit.

Bruker DSLR Remote Pro for å styre kamera (EOD 450d), da jeg ikke har skaffet meg en slik remotecontroll du har kjøpt.

Endret av erlingj
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...