InsertNumLock Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Har blitt veldig fasinert av alle disse time lapse videoene som spretter rundt på nettet. Så jeg tok kameraet fatt og laget meg en jeg også. Så er det vel opp til dere å bedømme om jeg har lykkes eller ei. http://vimeo.com/3780063 Lenke til kommentar
Atald Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Likte den svært godt. Interessante motiver og klare og fine bilder. Bakgrunnsmuzaken var også behagelig. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 21. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2009 Takker og bukker :} Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Veldig artig og godt gjennomført. Hvor mange bilder i sekundet er blitt tatt? Du bruker 400D'en? Hvordan får du kameraet til å ta bildene kontinuerlig, med likt tidsintervall? Du skriver under den andre filmen du har lagt ut (Sandnes 1t på 1 minutt) at du tar 10fps. Så vidt jeg vet greier ikke 400D mer enn rundt 3-4 fps - hvordan fikk du til dette? Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 22. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2009 Hei. Kjekt at du likte filmen :} Jeg har kjøpt meg en intervallkontroll fra Ebay. På denne kan du stille inn hvor mange bilder den skal ta og intervall mellom hvert bilde. I denne videoen her har jeg satt intervallet til 2 sekunder. Da vil den ta 1 bilde hvert andre sekund. Deretter legger jeg bildene inn på pcen og kjører dem inn i et program som heter VirtualDub. Her kan du sette av hvor mange bilder du vil skal kjøres pr sekund. Her brukte jeg 10 bilder i sekundet for å få litt fortgang på videoen. Samme gjelder for den andre videoen min. Her sto kameraet og tok bilder i ca 1 time. Hvert 5 sekund knipset den et bilde. Noe som resulterte i 720 bilder. I VirtualDub satte jeg at filmen skulle spilles av med 10 bilder i sekundet, som tilsvarer 72 sekunder med film. Lenke til kommentar
qeamer Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Sinnsykt pent på en behagelig måte! Dette fikk meg til å titte litt på ebay selv, har funnet flere typer timere. Men vet ikke hvilken jeg skal stole helt på? Har et 450D kamera.. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Hmm, denne var absolutt ikke dum. Tror scenen med de gråene skyene på åskammen definitivt var min favoritt, fikk nesten følelsen av å stå der selv Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 23. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2009 Sinnsykt pent på en behagelig måte! Dette fikk meg til å titte litt på ebay selv, har funnet flere typer timere. Men vet ikke hvilken jeg skal stole helt på? Har et 450D kamera.. Bare å hive seg ut i det. Herlig utfordring, og man får brukt kameraet på en helt ny måte. Selv kjøpte jeg denne. http://cgi.ebay.com/Timer-Remote-Cord-for-...3%3A1|294%3A200 Hmm, denne var absolutt ikke dum. Tror scenen med de gråene skyene på åskammen definitivt var min favoritt, fikk nesten følelsen av å stå der selv Takker. :} Lenke til kommentar
Mr.Karlsen Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Bra gjennomført! Si meg, hva heter fonten du brukte? Kjenner den igjen men kan ikke komme på hvor Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 2. april 2009 Forfatter Del Skrevet 2. april 2009 Century Gothic heter den. Og takker :} Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Pluss for foto, minus for valg av musikk. Yann Tiersen har dessverre blitt offer for overforbruk i amatørfilm. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 2. april 2009 Forfatter Del Skrevet 2. april 2009 Om komponisten er brukt mye for heller være. Jeg hadde bestemt meg på forhånd om å bruke akuratt dette stykket. Drømmer meg bort hver gang jeg hører sangen. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Joda, men det og annen musikk fra Amélie er overbrukt. Derfor er det trist at du bruker denne musikken i filmen. Et annet, mer ukjent (men like melankolsk) pianostykke hadde gjort seg. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 2. april 2009 Forfatter Del Skrevet 2. april 2009 Skal ha det i tankene ved neste film :] Noe å anbefale? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Kanskje noe av Aphex Twin ("Nanou2") eller Nine Inch Nails (Still-CD-en som fulgte med And All That Could Have Been). Det aller beste hadde vært å komponert det selv, eller fått noen musikalske venner til å gjøre det. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Synes menneskene i filmen ødela egentlig, mens naturen var super, særlig åskammen. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 2. april 2009 Forfatter Del Skrevet 2. april 2009 Er enig og uenig med deg :] På stranda følte jeg at det gav filmen noe å sette øynene på. Men på de med bare skyer så kunne det godt vært uten. Filmen er en prøv of feil film. Skal prøve med mindre mennesker i neste :} Lenke til kommentar
erlingj Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 (endret) Hvilken bredde & høyde bruker du på bildene? Endret 18. april 2009 av erlingj Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 18. april 2009 Forfatter Del Skrevet 18. april 2009 3888x2592 når jeg tar bildene. 1500x1000 når jeg setter sammen sekvensene 1280x720 etter at filene er satt sammen til en. Må en liten cropping til når jeg bruker 1280x720. Misster litt av topp og bunn på bildene. Lenke til kommentar
erlingj Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 (endret) Jeg skyter bildene i 4272 x 2848, cropper dem i Lightroom til 16:9 format. Til nå har jeg brukt JPGVideo (www.ndrw.co.uk), men skal også teste ut VirtualDub som du nevner i denne tråden. Har imidlertid problem, både i JPGVideo og VirtualDub når jeg prøver å setter sammen sekvensene med 1920 x 1080. Går jeg ned til 1280 x 720 virker det greit. Bruker DSLR Remote Pro for å styre kamera (EOD 450d), da jeg ikke har skaffet meg en slik remotecontroll du har kjøpt. Endret 19. april 2009 av erlingj Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå