Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med router, Dlink

Anbefalte innlegg

Vell, jeg har kjøpt denne routeren, men får ikke til å koble til internett(skal koble til en stasjonær). Gjennom routeren går det ikke, men hvis jeg kobler min EEE901 direkte(Fra punkt til EEE) så fungerer det. Direkte kobling fungerer ikke til stasjonær.

Når jeg har koblet til routeren og pc'en til routeren så er det rødt lys bak, hvor det vanligvis er grønt.

Jeg har testet:

Fra punkt - Router - PC = Fungerer ikke.

Fra punkt - inn i stasjonær = Fungerer ikke.

Fra punkt - inn i EEE901PC = Fungerer.

Jeg har kjørt veivseren som følger med routeren og den fungerer helt fint til den skal ta en siste sjekk på hele koblingen, da får jeg opp en feilmelding om at det er noe galt med ethernetkoblingen min. Det som er rart er at før den testen så har jeg gått gjennom flere steg hvor alle koblingene har blitt testet seperat og det fungerer.

Noe anelse om hva jeg kan gjøre?

Har også prøvd å gått inn på routeren via IP(http://192.168.0.1/), men det hjalp lite.

- X

ISP: Lyse Tele

Endret av xcitu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har prøvd det nå. Først endte det opp med 100% tap, men så prøvde jeg to ganger etterpå hvor det ble 0% tap. Tok screenshot av det hvor jeg også fikk med status fanen innpå 192.168.0.1.

ao572g.jpg

Jeg får fortsatt ikke internett tilgang via routeren.

Btw, jeg bruker en annen gammel router imens som fungerer fint, 3com ett eller annet.

NinjaEdit:

Jeg tenkte jeg skulle prøve å pinge igjen. Jeg prøvde å pinge 4 ganger men denne gang fikk jeg 100% tap på alle. Forespørsel avbrutt kommer det bare opp.

Jeg har heller ikke lenger mulighet til å gå inn på 192.168.0.1 i webbrowseren min(firefox 3).

Endret av xcitu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...