Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Oppsak og krav fra sosialen

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Har seg sånn at nærmest hver måned så har jeg problemer med lite penger, dette mest utpå måneden av alle regninger og diverse er trekt. Tjener i gjenomsnitt 10,000 kr +- i måneden, uten at det skal være nok.

Nå får jeg ikke lønning igjen før den 12 April, og har nå -60 kroner på kontoen.

Har jeg nå krav på støtte fra feks. sosialkontoret(ikke det at det frister meg å gå ned), men jeg må nesten bare, for å leve 2 uker uten mat skal godt gjøres.

Evt. hvor mye kan man få krav på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man kan ikke forvente at samfunnet skal gripe inn med en gang man har gått tom for penger.

Enkeltmennesket har et eget ansvar for å disponere pengene man har til rådighet slik at man har til å klare seg til neste lønning.

10000 i mnd er lite å leve på, men det burde gå an hvis du bor rimelig. Ellers sier jeg meg enig med mushi, du må nesten redusere utgiftene eller rett og slett øke inntektene.

Hvorvidt sosialkontoret/NAV kan hjelpe deg i denne situasjonen er jeg svært usikker på, men jeg tviler.

Lenke til kommentar

Du har rett på en utgangsbetaling hvis det kniper skikkelig, me nde må vurdere deg selvfølgelig.

For å sitere fra lovverket:

§ 5-2. Stønad i særlige tilfeller.

Sosialtjenesten kan i særlige tilfeller, selv om vilkårene i § 5-1 ikke er til stede, yte økonomisk hjelp til personer som trenger det for å kunne overvinne eller tilpasse seg en vanskelig livssituasjon.

Får du avslag på vedtaket, så husk å klag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...