Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva gjør man når alle etablerer seg?


Anbefalte innlegg

Jeg synes ikke det er noe negativt å gå inn i diskusjoner for å få andre til å skifte mening, jeg. Selvsagt må man være ydmyk og åpen for at det er mulig man selv tar feil, men man finner som regel ut etter en stund om motparten har gode og overbevisende argumenter eller ikke. Og har ikke vedkommende gode nok argumenter, mener jeg det er fritt fram for å prøve å overbevise ham om at han tar feil. Ganske enkelt. Høres kanskje arrogant ut, men noen må jo redde dem fra seg selv, ikke sant :p

 

Når jeg sier jeg vil se mer enn flaskepanting, mener jeg at mennesker må begynne å bry seg om mennesker, på et grunnleggende nivå. Jeg har ikke noe imot å donere penger til nødhjelp, herlighet, jeg gir jo til fem-seks organisasjoner månedlig selv, men jeg hadde ikke kunnet ha så god samvittighet som jeg har, dersom jeg ikke hadde gjort en innsats selv også.

Jeg er veldig oppmerksom på hvordan andre mennesker behandler dem rundt seg, og da spesielt fremmede som man ikke har noe spesielt forhold til. For meg virker det som det hersker en veldig "my needs first, second and third"-holdning blant folk. Det handler stort sett om små hendelser, som å snike i køen, ikke holde opp døra for den som kommer bak, ikke gjøre plass til andre når man sperrer hele fortauet, ikke blinke ut av rundkjøringer, ikke engang ofre et blikk til gateververe fra Amnesty, og så videre. Små ting folk gjør stadig vekk, som for meg bærer preg av egoisme, rett og slett, og jeg har store problemer med å tolerere det.

Jeg er ovebevist om at vi hadde hatt en bedre verden om mennesker bare begynte å anerkjenne hverandre og behandle hverandre med respekt og forståelse. Det skal ikke så mye til, nemlig.

 

Nei, det er ikke noen spesiell grunn til at jeg gikk kristen folkehøgskole. De fleste folkehøgskoler er jo kristne, så det er liksom vanskelig å unngå :p

 

What? Ble du rørt av at Jehovas vitner ville vise deg veien?

 

 

Hehe, kondolerer med feiltakelsen, da. Håper det ikke smerter alt for mye, og i så fall kan du jo vende deg mot Jesus og få trøst ^^

Hvorfor tar du ikke initiativ til kontakt, egentlig? Jeg har hatt et lass av venner som er sånn, og til slutt driter jeg i dem, for det er kjipt å være den eneste som tar kontakt hele tiden.

 

Sosial full, ja. Jeg kjenner til det, faktisk. Det har hendt noen ganger hvis jeg er litt ovenpå og trives i selskapet jeg er i, at jeg kan kjenne litt på den "beruselsen", ja. Det er egentlig veldig ålreit, det. Naturlig, psykisk rus, det får jo ikke blitt bedre!

 

Nei vet du, jeg aner ikke hva som skjer med hjernen og kroppen i slike situasjoner, jeg. Tror ikke det er fordi jeg vil det, men det er mer en automatisk reaksjon som kommer av seg selv uten at jeg kan stoppe den. Det begynner som regel med en veldig negativ og vond tankerekke, hvor alt som surrer i hodet mitt er hvor usosial jeg er, hvor kjedelig, teit, stygg, og så videre. Så låser kroppen seg fordi jeg helst ikke vil at noen skal legge merke til meg fordi jeg er så kjedelig, teit og stygg og alt det der, og så er vi i gang, da. Det er ikke så mange situasjoner jeg opplever dette i, men personalpils, fester og utesteder spesielt, og det er såpass slitsomt at jeg gjør egentlig alt jeg kan for å unngå det.

 

Men igjen da, dette skjer ikke hvis jeg drikker, så jeg gjør jo meg selv en kjempestor bjørnetjeneste ved å være avholds :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sannelig om jeg vet. De gode er jo alltid tadd, så du får prøve i en homsebar for opptadde ;)

 

Jeg er jo best selvfølgelig, men meg får du ikke :p

 

Ja, homsebar låter lovende. Jeg er jo...mann?

 

Hei...sier du at jeg ikke kan få deg, sånn at jeg skal ville ha deg enda mer? :p

 

Vi finnes ikke :cool: Det finnes nok menn som er greie nok :) Men menn som fortjener betegnelsen "bra"... Er nok en stor mangelvare.

 

Jeg er ikke interessert i en grei nok mann, så da legger jeg heller prosjekt "Finne mann" på is så lenge.

Lenke til kommentar
Sannelig om jeg vet. De gode er jo alltid tadd, så du får prøve i en homsebar for opptadde ;)

 

Jeg er jo best selvfølgelig, men meg får du ikke :p

 

Ja, homsebar låter lovende. Jeg er jo...mann?

 

Alle vet at det ikke finnes kvinner på internet, stupid :p Neida, men alle de brae er jo enten homo eller opptad, er det ikke sånn farsen går da?

Om du vil ha en bra mann, altså en som er enig med deg i dine mange etikker, så foreslår jeg å lete i ditt nærmeste universitets filosofiklasser. Der finner du alle mulige meninger, noen må jo stemme med dine.

 

Hei...sier du at jeg ikke kan få deg, sånn at jeg skal ville ha deg enda mer? :p

 

Funker det?

 

 

 

 

 

 

Neida, jeg sier du ikke kan få meg for jeg kan ikke ha hund der jeg bor. Dessuten tviler jeg på at du er bra nokk for meg likevel :)

 

Vi finnes ikke :cool: Det finnes nok menn som er greie nok :) Men menn som fortjener betegnelsen "bra"... Er nok en stor mangelvare.

 

Jeg er ikke interessert i en grei nok mann, så da legger jeg heller prosjekt "Finne mann" på is så lenge.

 

Har du hørt! Finnes da bra menn! Jeg har flere kompiser jeg vil regne som gode menn, som om jeg hadde hadd en datter så kunne jeg giftet henne bort med god samvittighet. Dette er kanskje unikt for meg og mitt miljø, men man tiltrekker seg de som er likest deg selv :kremt:brutal_mann:kremt:

 

Om det er bare drittsekker rundt deg så må du gjøre en seriøs vurdering av hvordan du selv egentlig er. Man kjenner seg selv på de man omgås med.

Lenke til kommentar
Funker det?

 

Neida, jeg sier du ikke kan få meg for jeg kan ikke ha hund der jeg bor. Dessuten tviler jeg på at du er bra nokk for meg likevel :)

 

...sa han med et sarkastisk smil om munnen.

 

Nei, jeg er antagelig ikke bra nok for deg. Evt. hadde du ikke klart å håndtere meg :whistle:

 

Og joda, jeg vet det finnes bra menn. Men de er litt ute i horisonten, og vanskelige å få fatt i. Jeg ser dem dog av og til, så jeg vet de er der ute ^^

 

Det å finne seg en mann/dame er ikke like enkelt for alle, da det for noen meg inkludert, "må være noe der" for å bli et forhold, ikke bare tiltrekning/utseende. Det må bety noe.

 

Det "noe" burde snart kunne fremstilles kunstig av forskere og selges på boks på Rema. Mye vanskeligere å finne noen man kjenner kjemi med, enn noen man synes er fysisk tiltrekkende.

Lenke til kommentar
...sa han med et sarkastisk smil om munnen.

 

Nei, jeg er antagelig ikke bra nok for deg. Evt. hadde du ikke klart å håndtere meg :whistle:

 

Ahahaa, ikke vær for håpefull! Jeg hadde nokk fådd kustus på deg! :tease:

 

Og joda, jeg vet det finnes bra menn. Men de er litt ute i horisonten, og vanskelige å få fatt i. Jeg ser dem dog av og til, så jeg vet de er der ute ^^

 

"hest er best som pålegg, Livsfarlig forran, livsfarlig bak, jeg har sett folk ri'n jeg veit at det går ann" -Øystein Sunde

 

Kommer vel ann på hva du legger i en god mann da. Du har sikkert nevnt det før, men ikke sjangs om jeg gidder lete opp :p Om du bare vil ha noen som er enig i deg i dine mange moralske kveruleringer så kan det ikke være så vanskelig. Bare si hva du syns først og spør om de er enige etterpå, så får du sikkert en dryss med enige karer :p Derimot vil jeg si du er billig da xD

 

Det å finne seg en mann/dame er ikke like enkelt for alle, da det for noen meg inkludert, "må være noe der" for å bli et forhold, ikke bare tiltrekning/utseende. Det må bety noe.

 

Det "noe" burde snart kunne fremstilles kunstig av forskere og selges på boks på Rema. Mye vanskeligere å finne noen man kjenner kjemi med, enn noen man synes er fysisk tiltrekkende.

 

Det noe, kids, er kjærlighet og intelektuell (som det så fint heter) tiltrekkelse. Det kommer av seg selv når du har kjent noen lenge nokk. Jeg tror alle har potensiale til å bli stupforelsket i alle. Men det vil alltid være fysisk tiltrekkelse som starter et forhold, og så vil det være kjemien som holder det i gang om det varer lenge nokk til at partene virkelig lærer seg å kjenne hverandre.

 

-Hamnli aka. Dr. Love :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...