Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva gjør man når alle etablerer seg?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

:hmm:

Hvorfor forvillet jeg meg inn her?

(Den "feed"'en på forsiden av forumet er ikke bra). :)

 

Tja.. Martine/Trådstarter:

Du er akkurat like gammel som eldste-datter.

(Også Hadeland).

Tror ihvertfall 50%++ av alle klassevenninnene hennes er "housewife" med minst 1 unge.. med en bilråner/pendler som "mann".

= "waste of life".. men vi har alle våre ambisjoner.

Som "bygutt" vil jeg si at Hadeland er noe av det mest tragiske jeg kan tenke meg.. mtp din "livssituasjon".

Men det må jo respekteres at noen har ett ønske om bo billig.. ha fin bil.. og være "big fish in a small pond".

 

Nuvel...

 

Ingen vits i å være "desp"..

Dersom det er ett problem med at omgangkretsen "etablerer" seg, må du enten (som flere påpeker) finne annen omgangskrets eller resignere.. finne første og beste råner og "etablere" deg med rekkehus.. Merc/4hjuls-trekker på Grua..etc.. :)

 

Til alle som maser om alkohol som sosial medisin:

Patetisk.. og en god resept på å bli en rusmisbruker(alkis).. over tid.

Det bør gå å være seg sjøl/sosial uten å måtte bruke alkohol (men det hjelper jo for kompleksfylte/"stive" nord"menn"). :)

 

Lykke til forresten Martine.. :thumbup:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Okei da, så er vel Hadeland langt fra ideelt for en som meg. Jeg har bodd i Oslo noe år også, da, og jobber der fortsatt, så er ikke helt stuck uti skauen, hehe.

 

Det er sant det med ambisjonene. Jeg har tross alt ingen ambisjoner om å stifte familie, ikke nå, kanskje ikke senere heller. Hvem vet? Sånn sett ligger jeg helt etter tidsskjema, og kan egentlig stresse ned en del hakk. Å bosette seg på Grua med en Merche-råner er så langt fra drømmen jeg kan komme :p

Lenke til kommentar

Hm...

 

Skal vi se TheMartine...

 

Jeg har skaffet meg erfaring i å ikke drikke siden jeg var på din alder. Trøst deg med at etterhvert så blir du behandlet med mer og mer respekt for at du ikke drikker. Når folk tipper 30 skjer det noe med kroppen som gjør at en _virkelig_ merker at en ikke er 18 lenger ;) Det kan dog hjelpe å oppgi helsmessige årsaker for at en ikke drikker, samt at en ikke påpeker i ekstremt negative ordelag hvor jævlig alkohol er. mao, respekter andre for å drikke og generelt drit i at de drikker. Da henger de snart sørpefulle rundt nakken din og forteller deg hvor kul du er som ikke drikker ;)

 

Når det gjelder unger og slik så anbefaler jeg deg å skaffe dem så fprt som overhode mulig. Om du venter til du blir 40 så vil du være 60 når ungen din blir 20. Det er IKKE spesielt kult... Ungene mine utrykket alltid stor glede for å ha unge foreldre. Bare finn en mann som vil det samme som deg før du reproduserer deg.

 

Ellers så virker det som om du er på rett spor. Du lever ditt liv slik du vil leve det. Kan se for meg to grunner til at du legger ut denne tråden. Den første er at du er dritlei presset fra alle rundt om å etablere deg i et A4 liv. Detandre at du vil ha mann og barn mer en du ønsker å innrømme ;) Om du får mann og barn så betyr ikke det at du må leve A4 liv vetu. Gjelder å finne rett mannen å få barn med ;)

 

I bunn og grunn så fremstår du som et selvstendig individ medegne meninger, _det_ er slik en respekterer! Men ha din meniger pog legg dem frem på en positiv måte ;) Menne... Steinar Lem?!? Kunne du ikke sagt Ghandi, Desmond Tutu, Nelson Mandela eller Mor Theresa? ;):p Eventuelt Tom Norli :cool:

Lenke til kommentar

Jeg har det på samme måte The Martine, de aller fleste av mine venner har etablert seg med barn, volvo og hus mens jeg fortsatt gjør ting for det meste alene. Ser ikke noe veldig galt i det men er selvsagt kjedelig sosialt da alt forandrer seg når vennekretsen får barn osv.

Jeg tenker bare at jeg er ung og det er fortsatt herrens mange år igjen å etablere seg på. Orker ikke gå rundt å tenke på det noe nevneverdig.

Endret av Keylar
Lenke til kommentar

 

Joda, jeg merker at de unge har mer problemer med å forstå avholdenheten enn de litt eldre. Det har sikker mange årsaker, men det virker ofte som unge mennesker og folk på min egen alder ikke helt ser poenget med å ikke drikke, og har problemer med å forstå at noen faktisk ikke liker alkohol.

Jeg synes uansett det er litt bakvendt at jeg er den som skal måtte forklare meg, og ikke de som forgifter kroppen sin frivillig ;)

 

Angående barn, så synes jeg ikke det er noen god idé å be meg skaffe dem så fort som mulig. Altså, jeg vet ikke om jeg vil ha barn engang, og jeg har langt mindre funnet noen å lage dem med. Jeg har selv en far som fyller 70 i år, så jeg vet hvordan det er å ha eldre foreldre, og det er heller ikke planen min å vente til jeg er 40. Men det er absolutt ingenting i livet mitt nå som tilsier at det er rett tid å få barn, ikke fast jobb, ikke fast bosted, inget ønske om barn overhode, og ingen gode kandidater til farskap.

 

Så nei, det stresser jeg ikke med, gitt :whistle:

 

Et A4 liv kommer jeg nok aldri til å leve, til det er jeg for rastløs. Og dessuten kommer uansett jeg og Steinar Lem til å bruke resten av livet til å reise rundt og redde verden :yes:

Lenke til kommentar
Jeg har det på samme måte The Martine, de aller fleste av mine venner har etablert seg med barn, volvo og hus mens jeg fortsatt gjør ting for det meste alene. Ser ikke noe veldig galt i det men er selvsagt kjedelig sosialt da alt forandrer seg når vennekretsen får barn osv.

Jeg tenker bare at jeg er ung og det er fortsatt herrens mange år igjen å etablere seg på. Orker ikke gå rundt å tenke på det noe nevneverdig.

 

Jepp, man har da god tid. Hvis du ser litt fremover da, så kan du jo glede til å finne på noe med vennene dine igjen når det har gått 15-20 år :p

 

Nå har jeg sendt melding til alle de fra den gamle venneflokken, kommer ingen så anser jeg meg praktisk talt for venneløs unntatt de nye jeg har fått igjennom høgskolen. =/

 

Reality check? Skumle saker...

Lenke til kommentar
Nå har jeg sendt melding til alle de fra den gamle venneflokken, kommer ingen så anser jeg meg praktisk talt for venneløs unntatt de nye jeg har fått igjennom høgskolen. =/

 

Reality check? Skumle saker...

 

Ja... Statusen ble ikke noe å skryte av for å si det slik.

Lenke til kommentar

Vel... Det er nå en gang slik at om en ikke drikker i dette landet så er det fordi en er hyperreligiøs. Det er derfor en må avkrefte religiøsiteten og begrunne avholdenheten på annet grunnlag. Ja det er teit, men det er slik det faktisk er. Enkelte slag er ikke noe poeng i å kjempe ;) Bedre å spare kreftene til de slagene som faktisk betyr noe :)

 

Barn er no edet aldri passer å få. Men når jeg ser på desperate damer på 35+ som jakter etter en mann å formere seg med, eventuelt stikker til Storken i København, og så sammenligner dem med unge mødre såm fremdeles har en karriere. Vel, da er rådet meget lett å komme med ;) Bare finn en mann med samme fremtidsdrømmer som deg selv!

 

Gleder meg forøvrig til å diskutere Steinar Lem og hans bragder med deg :cool::D

Lenke til kommentar
Vel... Det er nå en gang slik at om en ikke drikker i dette landet så er det fordi en er hyperreligiøs. Det er derfor en må avkrefte religiøsiteten og begrunne avholdenheten på annet grunnlag. Ja det er teit, men det er slik det faktisk er. Enkelte slag er ikke noe poeng i å kjempe ;) Bedre å spare kreftene til de slagene som faktisk betyr noe :)

 

Jeg synes det er verdt å kjempe dette slaget, jeg. Det handler om uvitenhet og fordommer, og fordommer tåler jeg ganske dårlig. Dessuten har jeg massevis av krefter, så ett sted må jeg jo bli kvitt dem ;)

 

Barn er no edet aldri passer å få. Men når jeg ser på desperate damer på 35+ som jakter etter en mann å formere seg med, eventuelt stikker til Storken i København, og så sammenligner dem med unge mødre såm fremdeles har en karriere. Vel, da er rådet meget lett å komme med ;) Bare finn en mann med samme fremtidsdrømmer som deg selv!

 

Gleder meg forøvrig til å diskutere Steinar Lem og hans bragder med deg :cool::D

 

Haha, men du kan simpelthen ikke sammenligne meg med den slags mennesker. Jeg har aldri likt barn, og når du sier jeg må kjapp meg, får jeg bare enda mindre lyst på dem. Og hvor i helsikke finner man en mann med samme fremtidsdrømmer som meg? Han eksisterer nok ikke i dette landet, i hvert fall, og jeg akter ikke å nøye meg med hvem som helst :p

 

Facebook er tingen. Eller, om facebook blir stress så kan du skaffe deg noen ordentlige venner ;)

 

Har aldri rørt Facebook, og kommer ikke til å gjøre det heller. Har dog blitt kjent med en del band-folk på MySpace :love:

Lenke til kommentar

Får litt frysninger av noen av rådene i denne tråden. Drikking er like mye løsningen på å være sosial, som røyking er på å være sosial på ungdomskolen. Klart at det hjelper i øyeblikket, men i lengden så er det hvordan du er i edru tilstand som teller (eller eventuelt fraværet av det.) Det finnest et utall av måter å bli kjent med likesinnede folk på som ikke inkluderer at du må drikke. Problemet ligger i bunn og grunn at det ikke er noe særlig kultur for å bli kjent med noen med mindre man bedriver noe hvor man vil søke nye bekjentskaper (som er drikking for de fleste personer.) bortsett fra i de yngre år når man ikke har fått disse sosiale sperrene indoktrinert i en selv.

 

Løsningen er like enkel som den er vanskelig: Ta tak i deg selv, og visk ut alle antisosiale normer du har som du ikke har noe grunnlag så vidt du kan se. Glem janteloven. Få større selvtillit. Se folk i øynene på gaten. Ha et lurt lite smil på lager. Hvis du har noe å si til noen du kanskje ikke engang kjenner, si det.

 

Dette er jo mye lettere å si, enn å gjennomføre, men man må faktisk innse at man må gå forbi de sosiale sperrene for å bli kjent med folk. Det er derfor alkohol er såpass populært. Den får oss til å være ærligere, modigere sosialt, og rett å slett stifte nye bekjentskaper. Man må starte et sted, og da er det kanskje best å "ta en omgang med seg selv" (uansett om det høres klisjéfylt ut), å finne ut hvorfor man er som man er, og dermed kanskje finne ut hva man lett kan forandre på, og hvor det er litt vanskeligere å gjøre slikt. Vet ikke om dette hjelper så mye, da det kanskje blir litt abstrakt, men håper det hjelper litt ihvertfall. :)

Lenke til kommentar

Joda, Hwoarang, du er nok inne på mye av det jeg har tenkt selv, også. Jeg vil ikke gjøre meg selv avhengig av alkohol for å kunne være sosial, men samtidig har jeg ennå ikke helt funnet hvilke metoder jeg skal bruker for å gjøre det på en annen måte.

 

Har blitt flinkere til å ta tak i meg selv, altså. Jeg har blitt en småprater, og kan kommunisere godt med alle typer mennesker, egentlig. Jeg kommer et stykke på vei, men ikke helt over i vennskap. Vet faktisk ikke helt hvorfor det stopper opp, men det har vel noe å gjøre med at man må tenke på alternative måter å bli bedre kjent. Altså ikke på fylla, men på andre sosiale aktiviteter. Funker greit å sitte i parken og skravle, for min del i hvert fall :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...