Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva gjør man når alle etablerer seg?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
TheMartine: Prøvd internett dating for å finne likesinnede, er sikkert endel som ikke drikker og kjedelige som deg der ute.

 

Ahaha, internett-dating. Å prøve å finne folk du passer med på internett er fåfengt, ingen er seg selv når de kan kontrollere nøyaktig hvordan alle andre oppfatter deg. Det er alle de små irriterende og flaue tingene du gjør som gir deg personlighet og internett er serdeles dårlig å formidle akkurat det.

 

Om du vil finne andre avholdsmennesker så kan du vel prøve den lokale kirkeklubben eller lignende. Kanskje juvente eller 4h?

 

Men for å være ærlig så er avhold fra alkohol litt lite å bygge et vennskap på om det er eneste fellesnevner :p

Lenke til kommentar
Som jeg sa så er det de negative sidenen som gjør personer interessante. Prøv å legge fram litt mer av hva som gjør deg uatrakktiv så får vi se :)

 

Jaah, jeg er ganske sint av meg, prinsippfast, kranglete, opptatt av folkeskikk og moral, synes humanitært arbeid er mer spennende enn Paradise Hotel, er forelsket i Steinar Lem og sitter av og til med beina på bordet.

 

Ok...skjønner jo nå at jeg er ganske vanskelig å like :whistle:

Lenke til kommentar
Jaah, jeg er ganske sint av meg, prinsippfast, kranglete, opptatt av folkeskikk og moral, synes humanitært arbeid er mer spennende enn Paradise Hotel, er forelsket i Steinar Lem og sitter av og til med beina på bordet.

 

Ok...skjønner jo nå at jeg er ganske vanskelig å like :whistle:

 

Neida, nå ble du menneskelig og lettere å identifisere seg med. Nå må du bare fortelle verden hvordan mål du har i livet, hva du ser etter i en kar (bortsett fra bare moraler, det blir tynt) og kneppe opp skjorta litt, så blir du fort kjent med folk ;)

Lenke til kommentar

Hei! Jeg drikker heller ikke og det har begynt å bli ett "problem" de siste årene. Jeg er 19 forresten, og universitetsstudent. Hjemme har jeg venner som ikke drikker og som jeg har det veldig morsomt med. De jeg kjenner her som dro til samme studiested som meg er heller ikke folk som drikker seg drita hver helg, heldigvis, så sånn sett har jeg vært veldig heldig med de vennene jeg fikk på ungdomsskolen/videregående. Nå som jeg går på universitet syns jeg det er vanskelig. Veldig mye fokus på alkohol. Jeg har vært på fester ett par ganger i starten, på fadderuke. Det var greit et par timer, på vors osv fram til folk virkelig begynte å bli "i humør". Da blir det veldig kjedelig og jeg ville bare hjem så fort som mulig.

 

Nå er det jo en ting som hemmer meg og det er at jeg har litt sosial angst. Blir litt nervevraket bare jeg skal møte nye mennesker, spesielt når det er på fest osv.

 

 

Jeg tror det beste tipset jeg kan gi er å finne noen som har samme interesser som deg (evt. gjennom slike klubber o.l.) Selv har jeg prøvd meg på bueskyting i år, men der var det bare folk som var veldig....spesielle, så stiftet ingen nye bekjentskaper der gitt.

 

Lykke til uansett:)

Lenke til kommentar
Neida, nå ble du menneskelig og lettere å identifisere seg med. Nå må du bare fortelle verden hvordan mål du har i livet, hva du ser etter i en kar (bortsett fra bare moraler, det blir tynt) og kneppe opp skjorta litt, så blir du fort kjent med folk ;)

 

Joda, det handler om å by på seg selv, I guess. Jeg er ganske flink til å by på krangle-avholds-Amesty-Martine i første omgang, da. Har nok ett og annet å lære om førsteinntrykk :innocent:

Lenke til kommentar

 

Kjenner igjen det, ja. Det er visse sosiale situasjoner som er ekstremt krevende, og hvor jeg blir helt innesluttet og ikke klarer å delta, slik som fester og den slags. Og så er det andre situasjoner hvor jeg ofte ender som centre of attention, uten at det bryr meg i det hele tatt. Veldig rart, det der.

 

Det er viktig å stadig utfordre seg selv, altså, men visse ting er det bare ikke verdt å kjempe sånn for.

 

Bueskyting kan jeg tenke meg at er et litt spesielt miljø, ja, men en kreativ idé da, det må jeg si :p

Lenke til kommentar
Lurer litt på hvor det blei av daten til Martine og Alinoe jeg ;)

 

Han drakk litt for mye :hrm:

post-183647-1237600466_thumb.jpg

 

Du høres ut som en copy/paste av meg, sett bort i fra kjønnet, heh. ;)

 

Litt artig at det dukker opp likesinnede her. Jeg visste jo at dere fantes, bare ikke hvor.

 

...et forum ville vel egentlig ikke vært noe dumt sted å lete :p

Lenke til kommentar
Du høres ut som en copy/paste av meg, sett bort i fra kjønnet, heh. ;)

 

Litt artig at det dukker opp likesinnede her. Jeg visste jo at dere fantes, bare ikke hvor.

 

...et forum ville vel egentlig ikke vært noe dumt sted å lete :p

 

Hvorvidt et forum er et bra sted for sjekking av folk vet jeg ikke, men det gir både deg og meg et bilde over antallet likesinnede. Personlig har jeg aldri hatt trua på nettdating - selv om jeg aldri har prøvd eller gjort det - og foretrukket ekte saker selv om det har blitt heller minimalt med det. Setter pris på at det er noen som tørr å motargumentere meg (deg, heh?). Vanligvis pleier folk å gå på defensiven. :)

 

Tiden har løpt fra meg også. I starten unngikk jeg å være med på fester og fra det tidspunktet har det ikke kommet noen invitasjoner, som jeg kanskje syntes er like greit siden det ville vært vanskelig å 'hoppe i det' uten å gjøre det sammen med noen. For en snau måned siden gikk jeg rundt og tenkte veldig over det samme emnet men har lagt det helt fra meg nå. Finner jeg noen, så finner jeg noen. I de fleste tilfeller så finner man ei/en når man egentlig ikke prøver.

 

//Håper teksten bærer logikk. Spell-checkern min har lagt seg.

Lenke til kommentar
Hvorvidt et forum er et bra sted for sjekking av folk vet jeg ikke, men det gir både deg og meg et bilde over antallet likesinnede. Personlig har jeg aldri hatt trua på nettdating - selv om jeg aldri har prøvd eller gjort det - og foretrukket ekte saker selv om det har blitt heller minimalt med det. Setter pris på at det er noen som tørr å motargumentere meg (deg, heh?). Vanligvis pleier folk å gå på defensiven. :)

 

Nå var det vel mest venner jeg etterlyste i denne tråden, men kan forsåvidt forstå at det kunne tolkes annerledes også :whistle:

Jeg er jo ikke akkurat negativ til nettdating, selv om det så langt har båret like lite frukter som annen dating. Eller faktisk, nettdating har i hvert fall skaffet meg noen ekte dater, i motsetning til livet utenfor nettet :p

 

Et forum er flott for å bli kjent med folk, synes jeg. Man får testet hverandre i ulike problemstillinger, og gjennom diskusjoner finner man ut om man deler de samme interessene og verdiene, eller ikke. Sånt kan man selvsagt gjøre på fest eller skolebenken også, så jeg sier ikke at forum er bedre enn real life, altså.

 

Tiden har løpt fra meg også. I starten unngikk jeg å være med på fester og fra det tidspunktet har det ikke kommet noen invitasjoner, som jeg kanskje syntes er like greit siden det ville vært vanskelig å 'hoppe i det' uten å gjøre det sammen med noen. For en snau måned siden gikk jeg rundt og tenkte veldig over det samme emnet men har lagt det helt fra meg nå. Finner jeg noen, så finner jeg noen. I de fleste tilfeller så finner man ei/en når man egentlig ikke prøver.

 

Man finner noen når man egentlig ikke prøver, ja. De sier så. Med andre ord på tide å slette Møteplassen-kontoen min? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...