Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva gjør man når alle etablerer seg?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flere som har det som meg her ser jeg :p

Vennene skal sitte hjemme å holde kjæresten i handa og mister all tid tid venner. Livet blir rett og slett gørr kjedelig som den eneste single i venneflokken. Så jeg har funnet ut for min del så er det bare en ting å gjøre, nemlig finne nye venner. Har startet og fått endel venner via skolen :)

Lenke til kommentar

Wisd0m: Ja, det er rart med det, gitt. Jeg må vel bare akseptere tingenes tilstand, og gjøre som deg. Finne nye mennesker, som ikke er verpesjuke eller har satt seg ned for å stifte familie :b

Stryker filosofi, da. Trenger ikke gå skole for å kunne tenke :b

Lenke til kommentar

Jeg er innadvendt, misliker alkohol (i særdeleshet øl) og avskyr kaffe. Men det var ikke det jeg skulle si. Hva var det igjen? Jo...

For det første. Svaret på "hva gjør man når alle etablerer seg?" er "drikk, for faen!" ?

Merkelig verden.

For det andre. Jeg har hatt mye glede av å gå på dansekurs. Fikk riktignok ikke mange nye venner, men har det veldig kjekt. (Og jeg likte egentlig ikke å danse engang; liker ikke å få for mye oppmerksomhet og føler meg alltid som en tulling. Og så forferdelig synlig... kunne like gjerne vært den nakne, blå duden fra "Watchmen".)

Lenke til kommentar

Slik som du beskriver det høres det ut som om du er mye i den samme situasjonen som jeg var et par år tilbake, dog jeg var et par år yngre. Ikke spesielt flink sosialt, ikke at jeg var ufin eller noe slikt, men jeg var ikke flink til å "ha det gøy" og by på meg selv. Samtidig var jeg også veldig bestemt på at alkohol skulle jeg ikke drikke, og når folk rundt meg ble surrete og desto mer useriøs, jo mer seriøs og innesluttet ble jeg. Needless to say at å gå på fest ikke var en av mine favoritthobbier, men samtidig syntes jeg det ble veldig ensomt å sitte hjemme med mamma og pappa hver helg. En veldig kjedelig situasjon hvor jeg hadde lyst til å være sosial, men samtidig ikke.

Løsningen for meg var tilfeldig. En av de få gangen var ute på byn så hadde jeg verken hatt tid til å drikke eller spise på 13 timer og var ufattelig tørst. Med kun champagne tilgjengelig ble jeg derfor ganske kanon for første gang, og fant ut at jeg kanskje hadde hatt litt vel bestemte meninger om noe jeg aldri egentlig hadde prøvd eller forstått meg på.

Jeg begynte ikke å bøtte nedpå med alkohol, men jeg "tillot" meg selv å drikke et par glass vin på fester og når jeg var ute, og det utgjorde en stor forskjell for mitt sosiale liv.

Det går fint an å ha det hyggelig og slappe av med venner som drikker hvis man er en ekstravert person, men hvis man av natur er litt innelukket er det neimen ikke lett. I tillegg er det ofte liten forståelse for at noen *ikke* drikker. Eneste grunnene til at man ikke drikker i Norge er at man enten er sjåfør den kvelden, eller at man går på penicillin. Oppfyller man ikke ett av de to kravene er det lett for at man blir litt uglesett av de andre festglade menneskene. Litt som om man ikke deltar i den sosiale begivenheten, eller ritualet rundt det å drikke og gjøre teite ting som man er unnskyldt fordi alle er fulle. :)

Husker jeg rett ville jeg ha hatet å få det rådet jeg har tenkt å gi deg nå, men prøv å få smaken for litt alkohol. Du trenger ikke nødvendigvis å drikke så mye at du blir kanon, sjangler, og svinger der fra lysekronen (hvis du har en). Det gjør den sosiale situasjonen mye lettere, og du er fremdeles så mye deg selv som du ønsker å være.

For ikke å snakke om at det finnes mange spenstige rødviner og whiskyer som er verdt å oppleve (jeg drikker fremdeles ikke øl, det smaker horribelt)! :new_woot:

EDIT: Jeg får ikke den der musikken fra myspacen din ut av hodet mitt nå. Takk for den. Hørt den en milion ganger etterhvert.

Endret av Woundweaver
Lenke til kommentar

Cyberfrog: Dansekurs, eller kurs generelt er ikke dumt, det. Gjelder bare å klare å holde kontakten etterpå.

Woundweaver: Det høres veldig ut som meg, ja. Man blir faktisk uglesett hvis man velger å ikke drikke. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har måtte svare for meg, og det er faktisk dem som har fortalt meg at de føler det er ukomfortabelt å være full rundt en edru person. Det er fryktelig lett å isolere seg.

Jeg gjør ikke det, da, men jeg gjør heller ting på egenhånd, for å slippe hele den runddansen med forklaringer og diskusjoner.

Nå er det ikke sånn at jeg aldri har drukket. Tro meg, jeg har kastet opp bak mange busker og ligget i svime i mange grøfter, jeg. Men jeg klarer aldri få smaken på alkohol. Det er som om hele kroppen vrenger seg i smerte bare jeg lukter på glasset, og det eneste jeg tenker på når jeg drikker er at jeg må få det ut igjen fortest mulig. Trikset er å drikke masse, fort, holde seg for nesen og gjemme smaken med popcorn. Oppskriften på suksess? Neppe...men at det hadde løst en del problemer, det er det ikke tvil om.

(Og hvis du likte Ratatat må du sjekke ut albumet LP3 :yes: )

ViktorBravo: Det er nok noe å gjøre noe med, det gjelder bare å finne riktig metode :b

Lenke til kommentar

Ah, da så. Nå er vi faktisk genetisk disponert for å like/ikke like alkohol til en viss grad. Kanskje du ganske enkelt har vært litt ekstremt (u)heldig (avhengig av hvordan man ser på det) med dine gener. Artig at det faktisk er mulig å avle opp mus som foretrekker drikkevann med en alkoholprosent i. :)

Skal se om jeg finner albumet, takk for tipset!

Lenke til kommentar
Jus! Jus! Jus! Jus! Jus!

Det vil eg ikkje anbefale til nokon.

Men vent no litt, du er 23 år sa du? Då skal du ikkje eingong tenke på kids, 9-4 jobb, huslån og den klisjeen der. Du skal ha det fett og leve livet. Alt det andre har du tid til seinare. Omgangskretsen din har tydelegvis hatt det altfor travelt med å bli vaksne..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...