Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva gjør man når alle etablerer seg?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjenner meg litt igjen.. 4 gode venner har samboer, mistenker at en av de får barn om ikke så alt for lenge. (Dama er litt verpesyk :p ). Tror nok jeg må flytte til Oslo, hvor stortsett alle jeg kjenner har endt opp.

 

Det er en ganske høy konsentrasjon av single i Oslo, ja. Det merker man hvis man tilfeldigvis er ute en fredagskveld. Flytte inn i kollektiv, vettu. Det er en sikker vinner :b

Lenke til kommentar
Ikke øl og ikke kaffe? Herrefred, det er rart du ikke sosialiserer! Hater du kattepuser, solskinn, og 17. mai og? :p

 

Jeg kan ikke noe for at smaksløkene mine fungerer sånn, vel. Liker forresten ikke te, heller, bare så det er nevnt :p

 

Ellers er jeg glad i ganske mye, altså. Helt sant :innocent:

 

Ja men da må du kue den da! Lære den litt disiplin! :D

 

Har prøvd i mange år, jeg, men den er nok langt vrangere enn jeg noensinne kunne se for meg!

Lenke til kommentar

Det er trist at det skal være så mye fokus på alkohol her i landet, og jeg synes faktisk det er et visst drikkepress, selv nå i voksen alder.

 

Men at det er noe reelt hinder, nei, det er det ikke. Ikke for alle, i hvert fall, men for meg blir det faktisk det, i og med at jeg er noe innadvendt i slike sosiale situasjoner.

Lenke til kommentar
Da er problemet at du er innadvendt, ikke at du ikke drikker.

 

Både óg. Problemene ved å være innadvendt bli enda verre av at de rundt deg drikker.

 

 

TanglewoodD: Det er sant det, også. Det beste er nok å bli kjent med andre gjennom studier og interesser, men jeg synes at også der er alkoholen en fremtredende faktor.

 

Ja, da tror jeg aktiviteter er best. Værtfall bedre en universitetsstudier, er bare stressende, og dessuten må du jo nesten holde kjeft under forelesningene likevel :p

 

Nei, aktiviteter er veien å gå. Skaff deg en sosial hobby!

 

Dataparty er jo sosialt! I hvert fall for en helg :b

Konserter er også sosialt, på et vis. Foto ikke fullt så mye. Ikke skating heller, kanskje :whistle:

Lenke til kommentar
Da er problemet at du er innadvendt, ikke at du ikke drikker.

 

Både óg. Problemene ved å være innadvendt bli enda verre av at de rundt deg drikker.

 

Bare hvis du lar det være et problem. Du har kommet langt nok til at du er på et punkt hvor du vil forandre noe, da kan du ikke slå deg til ro med at problemet er at alle andre drikker.

 

Edit: Universitetet er jo noe av det mest sosiale du kan drive med! Det er så sykt mange bra studentorganisasjoner.

Endret av Alinoe
Lenke til kommentar
Greia er ikke alkohol, men mer felles intresser. Studie og aktiviteter fungerer utmerket til noe sånt, men den norske kulturen er også veldig vanskelig slik. Ola Nordmann er jo innelukka og ikke særlig super-sosial uten alkohol av seg. å med alkohol, blir vi gjerne alt for sosiale.

 

Dra vekk fra ola nordmann da. Med alle vennene dine i særiøse forhold og lignende kan du jo bare dra av sted. Er ikke så mye å tape likevel. Søk deg inn på et utenlands universitet eller ta deg jobb som frilansjournalist i et annet land :D

Lenke til kommentar
Bare hvis du lar det være et problem. Du har kommet langt nok til at du er på et punkt hvor du vil forandre noe, da kan du ikke slå deg til ro med at problemet er at alle andre drikker.

 

Edit: Universitetet er jo noe av det mest sosiale du kan drive med! Det er så sykt mange bra studentorganisasjoner.

 

Men jeg har ikke slått meg til ro med at det er problemet. Jeg jobber stadig med å finne en løsning, jeg, og jeg vet at løsningen må bli å forandre noe ved meg selv. Skal tross alt en del til for å forandre alle andre.

 

Universitet er alltids en tanke, jeg sliter bare med å finne noe interessant å studere =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...