Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva gjør man når alle etablerer seg?


Anbefalte innlegg

Njæ, det er ikke så slitsomt å unngå. Det er jo ikke så veldig ofte jeg er i en sånne situasjoner. Fester blir jeg ikke bedt på lenger, så det eneste problemet er personalpilsen hver fredag og lørdag. Men de fleste har fått med seg at jeg pleier å stikke rett hjem etter jobb, så det blir liksom oversett litt. Det er selvsagt innmari kjipt når man rusler hjemover alene og tenker på hvor mye disse sperrende hindrer meg i å gjøre det jeg har lyst til.

Hvilke sperrer? Disse sperrene lever bare i sitt indre og er ikke reele. mao, de er fantasiprodukter. (Vennsligst missforstå meg rett her, noe jeg menre du er mer en kapabel til å gjøre :) )

 

En dag våkner du under et vogntog som nettopp gikk forbi. Mens du ligger der i en klump uhygienisk kjøttdeig og ikke lenger er i stand til å skremmes av livet kan du undre deg over, hva var det du egenltig var redd for, og hva hadde du igjen for det?

 

Neste gang rusler du ikke hjemover, du blir igjen! Seter deg ned og prater med folk. Lytter på samtaler og komer med dine viktige (<- no irony here...) inspill på rette tidspunktet. For en ting er sikkert, det er ikke noe feil på din mentale kapasitet i alle fall! Bruk den til å utnytte potensiale i din sosiale kapasitet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aww, snilt sagt av deg det, mann ;)

 

Du har jo rett, sperrene sitter ene og alene i mitt hode, men der krever de sannelig mye plass også. Jeg har utfordret dem mange, mange ganger. Vært med på fester, blitt med på personalpils, og det ender bestandig opp med at jeg synker ned i den mørkeste avgrunn. Det er en veldig slitsom prosess, som kan hjemsøke meg i dagevis etterpå, og per i dag aner jeg ikke hvordan jeg skal sno meg rundt problemet.

 

Det skal nevnes at jeg går i samtalegruppe, da. Så jobber jo med saken.

Lenke til kommentar
Jeg veit ikke om det er sunt å gå i samtalegrupper for allting heller. Ser for meg at det blir lett å gi skylda på en uspesifisert psykisk greie isteden for et generelt behov for å skjerpe seg.

 

Generally speaking, of course.

 

Det er ikke snakk om en uspesifisert psykisk greie, thank you very much. Det handler ikke om å fraskrive seg ansvar eller gjemme seg bak en diagnose, men det er sannelig langt enklere å jobbe med problemet når man vet hva det kommer av.

 

Jeg føler plutselig at jeg ikke har så mye å tilføye denne tråden lenger når dere svarer hverandre med korte noveller. :lol:

 

Du kan skrive egne noveller? :p

Lenke til kommentar
Jeg veit ikke om det er sunt å gå i samtalegrupper for allting heller. Ser for meg at det blir lett å gi skylda på en uspesifisert psykisk greie isteden for et generelt behov for å skjerpe seg.

 

Generally speaking, of course.

 

Det er ikke snakk om en uspesifisert psykisk greie, thank you very much. Det handler ikke om å fraskrive seg ansvar eller gjemme seg bak en diagnose, men det er sannelig langt enklere å jobbe med problemet når man vet hva det kommer av.

 

Innser at jeg kanskje hørtes litt krassere ut enn jeg mente å være. Jeg er på ingen måte en ekspert, jeg har bare et generelt inntrykk av at det er mye som blir klassifisert som psykiske problemer uten at det nødvendigvis er mer enn slikt alle vanlige mennesker strir med fra tid til annen. Beklager hvis jeg projekterte det direkte på deg.

Endret av Alinoe
Lenke til kommentar

Det går greit, Alinoe. Jeg er klar over at mange har en tendens til å tro de er deprimerte bare de har en dårlig dag, og overdramatisere og skape en stor sak ut av hverdagslie problemer.

 

Nå er det ikke slik det henger sammen for min del, uten at jeg nødvendigvis skal gå så innmari mye nærmere inn på detaljene.

 

"Hva gjør man?" Ikke godt å si :)

 

Vanskelig å komme med råd i en slik situasjon.

"Du får finne deg ei dame og lage unger".

 

Dårligste rådet ever. Liker hverken damer eller unger :p

Lenke til kommentar
Problemet ligger helt sikkert i at jeg har et veldig dårlig forhold til hvordan jeg ser ut, og det har alltid vært mitt svakeste punkt. Akkurat hvordan jeg skal stoppe tankene før de flyr avsted og angriper meg innenfra, det aner jeg ikke, men jeg vet i hvert fall hvor de kommer fra, og det er jo et stort skritt i riktig retning.

 

Tatt i betrakning de bildene du har lagt ut av deg selv på din egen hjemmeside, så tror jeg ikke du skal bekymre deg over utseendet ditt :)

 

Er det lov å spørre om du har gjort deg opp noen tanker på hvorfor du har dette negative bildet av deg selv? Skyldes det dårlige erfaringer, kanskje?

Lenke til kommentar

Nåja, Sommertroll. Alle legger vel ut kun de aller peneste bildene av seg selv, eller hur? :whistle:

 

Det er lov å spørre, ja, og jeg kan godt fortelle hvis du gjerne vil vite. For det første er jeg virkelig ikke særlig velsignet hva utseendet angår, og det har jeg stadig fått bekreftet fra flere hold. Ble mobbet gjennom hele barneskolen, ungdomsskolen og mye av videregående, i tillegg til en far og en mormor som stadig kommenterte hvordan jeg så ut. De få gangene jeg har fått oppmerksomhet fra gutter, er når de vil ha tak i nummeret til søstra mi. Unntatt på internett, da. Hvor jeg kan lure dem med de fineste bildene mine, høhø ^^

Lenke til kommentar
Nåja, Sommertroll. Alle legger vel ut kun de aller peneste bildene av seg selv, eller hur? :whistle:

 

Det er lov å spørre, ja, og jeg kan godt fortelle hvis du gjerne vil vite. For det første er jeg virkelig ikke særlig velsignet hva utseendet angår, og det har jeg stadig fått bekreftet fra flere hold. Ble mobbet gjennom hele barneskolen, ungdomsskolen og mye av videregående, i tillegg til en far og en mormor som stadig kommenterte hvordan jeg så ut. De få gangene jeg har fått oppmerksomhet fra gutter, er når de vil ha tak i nummeret til søstra mi. Unntatt på internett, da. Hvor jeg kan lure dem med de fineste bildene mine, høhø ^^

 

Skjønnhet kommer innenfra. Srs. Med mindre du har en deformitet eller noe lignende så skulle ikke utseende være noe problem. Utseende teller tross alt bare en stund, når du først blir kjent med noen, mens personlighet er det som holder vennskap og romanser sammen. Dessuten er det alltid noen der ute som synes at akkurat det som er stygt på deg er det mest sexye i verden! Og den "noen" kan likegodt være neste kar du treffer på byen.

 

Hva er det som er så grusomt med ditt utseende da? Er det noe du kan fikse på?

Lenke til kommentar
Nåja, Sommertroll. Alle legger vel ut kun de aller peneste bildene av seg selv, eller hur?

 

Mye mulig. Er vel uansett de færreste unt å ta seg veldig godt ut på samtlige bilder.

 

For det første er jeg virkelig ikke særlig velsignet hva utseendet angår...

 

Sammenligner du deg med de "pene" jentene i Paradise Hotel? Blir vanskelig å bygge opp et godt selvbilde dersom man til stadighet fokuserer på det negative ved en selv.

 

Ble mobbet gjennom hele barneskolen, ungdomsskolen og mye av videregående...

 

Ble du utelukkende mobbet pga utseendet?

Lenke til kommentar
Skjønnhet kommer innenfra. Srs. Med mindre du har en deformitet eller noe lignende så skulle ikke utseende være noe problem. Utseende teller tross alt bare en stund, når du først blir kjent med noen, mens personlighet er det som holder vennskap og romanser sammen. Dessuten er det alltid noen der ute som synes at akkurat det som er stygt på deg er det mest sexye i verden! Og den "noen" kan likegodt være neste kar du treffer på byen.

 

Skjønnhet kommer innenfra, ja. Men det er også en kjent sak at man generelt blir behandlet dårligere hvis man ikke har utseendet med seg. Og blir man behandlet dårlig av andre lenge nok, blir man etter hvert ikke så innmari vakker på innsiden heller. Da sliter man, gitt.

Jeg er ikke helt der, da. Jeg er jo som en blomstereng på innsiden, om bare alle andre hadde sett det. :whistle:

 

Jeg vet forresten at man ikke ser så mye etter indre skjønnhet på byen, så det styrer jeg strategisk unna.

 

Hva er det som er så grusomt med ditt utseende da? Er det noe du kan fikse på?

 

Du, det tror jeg ikke jeg skal fortelle. Det er jo tåpelig å lede andre til sine feil og mangler, vet du. Det er forøvrig ikke så mye jeg kan fikse på selv, og det er jo enda mer fortvilende.

Lenke til kommentar
Sammenligner du deg med de "pene" jentene i Paradise Hotel? Blir vanskelig å bygge opp et godt selvbilde dersom man til stadighet fokuserer på det negative ved en selv.

 

Jeg sammenligner meg med alle, egentlig. Synes forøvrig ikke noen på Paradise Hotel ser særlig bra ut i ansiktet. Kroppene kunne jeg derimot levd lykkelig med.

 

Nå har det seg sånn at jeg har blitt flinkere med årene til å ikke fokusere så alt for mye på deler av fysikken min som har plaget meg tidligere, men til gjelgjeld har jeg funnet nye ting å fokusere på, og da er man liksom like langt. Mye kan sminkes penere da, men jeg er jo prinsipielt imot sminke, så det blir ganske vanskelig. Klarer ikke alltid dy meg, da :innocent:

 

Ble du utelukkende mobbet pga utseendet?

 

Jepp, bortsett fra de to siste årene på ungdomsskolen. Da var jeg både stygg og kardame, altså mannedame, fordi jeg dreiv med data på fritiden. Yeah...

Lenke til kommentar
Mye kan sminkes penere da, men jeg er jo prinsipielt imot sminke, så det blir ganske vanskelig. Klarer ikke alltid dy meg, da :innocent:

 

Har fjernet de tingene som jeg er ening i/ikke ser poeng i å diskutere. Så ovr til protestene:

 

NEI, NEI, NEI! Når _alle_ andre jukser, hvorfor skal ikke du?!? Når sminke faktisk gjør noe positivt, hvorfor skal du ikek benytte deg av det? Mennesker har pyntet seg siden tidenes morgen og før det. Hvorfor skal en være i mot å pynte seg? Klart, begynner en med et lass med plastikk operasjoner så er en på ville veier, men her nsakker vi om ting som vaskes vekk hver kveld.

 

Jeg vil _aldri_ glemme hun på VGS som ingen av gutta la merke til (men som jeg insitserte på var ei flott jente) som én dag kom på skolen i fine klær og elegant sminket. Herregud så lite gutta boys i klassen fikk gjort den dagen. En liten touch i stilen hennes og hun gikk fra grå mus til OhMyLordWeWannaFuckThatGirlRightNow.

 

Mitt poeng er, hvorfor ikke sminke seg litt diskret? Jeg ser INGEN grunn til å være prinsipielt imot det! (Dette er det nærmeste TheMArtine har klart å pådra meg irritasjon ;) ). Og det er eneste gangen jeg har tenkt "Helvete nå er du bare teit jente!" :cool::p

Lenke til kommentar

Hehe, det var da svært til reaksjon, mann.

Nå ble jeg fornøyd :D

 

Men hør nå. Det jeg synes er tåpelig med sminke, er at man må sminke seg (jukse, gjøre seg falsk) for å kunne føle seg pen nok. Og hvorfor er det sånn? Jo, fordi alle andre sminker seg, vel. Og da tenker jeg: det er bare helt jalla.

 

Derfor prøver jeg å kunne se på meg selv om pen nok uten sminke, og så tenker jeg stadig på hvor enkelt det hadde vært, om bare alle andre gjorde det samme. Det er jo knapt noe som er ekte på et kvinnemenneske lenger, og det er ukultur jeg absolutt ikke vil akseptere.

 

Så da demonsterer jeg.

 

Men jeg er svak og faller for fristelsen, da. Mascara og litt rosa i kinnene. Men det er alt!

Lenke til kommentar
Nå har det seg sånn at jeg har blitt flinkere med årene til å ikke fokusere så alt for mye på deler av fysikken min som har plaget meg tidligere, men til gjelgjeld har jeg funnet nye ting å fokusere på, og da er man liksom like langt.

 

Jeg siterer psykiater Finn Skårderud: "Du er bra nok som du er!" Prøv å si det til deg selv, det gjør nemlig jeg :)

 

Jepp, bortsett fra de to siste årene på ungdomsskolen. Da var jeg både stygg og kardame, altså mannedame, fordi jeg dreiv med data på fritiden. Yeah...

 

Dessverre finner alltid mobbere noe å plage andre mennesker for :(

Var det jentene eller gutta som plaga deg?

 

Jeg vil _aldri_ glemme hun på VGS som ingen av gutta la merke til (men som jeg insitserte på var ei flott jente) som én dag kom på skolen i fine klær og elegant sminket. Herregud så lite gutta boys i klassen fikk gjort den dagen. En liten touch i stilen hennes og hun gikk fra grå mus til OhMyLordWeWannaFuckThatGirlRightNow.

 

Dette sier vel også litt om guttene da... :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...