Mr.M Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Ved innlogging til nettbank spretter denne dialog-boxen opp hele 4 ganger og må klikkes tilsvarende bort igjen; (dukker også opp ved netthandel når man skal betale med såkallt BankID) (har Windows XP SP3 Edition (med alle oppdateringer) og nyeste Java Andre som også plages med denne rakker'n eller vet hva feilen består i? Lenke til kommentar
Zafar Iqbal Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Ved innlogging til nettbank spretter denne dialog-boxen opp hele 4 ganger og må klikkes tilsvarende bort igjen; (dukker også opp ved netthandel når man skal betale med såkallt BankID) (har Windows XP SP3 Edition (med alle oppdateringer) og nyeste Java Andre som også plages med denne rakker'n eller vet hva feilen består i? Hei, Har du forsøkt og avinstallere java og laste ned på nytt. Så vidt jeg vet kan du får kompilerings feil også grunnet nettverksforbindelsen. dvs sitter du på trådløst eller kommuniserer via ruter kan det hente appletten ikke lar seg laste ned fulstendig. Prøv om det er mulig med kabel. Se om ting fungerer bedre da... Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 21. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2009 (endret) Så vidt jeg vet kan du får kompilerings feil også grunnet nettverksforbindelsen.dvs sitter du på trådløst eller kommuniserer via ruter kan det hente appletten ikke lar seg laste ned fulstendig. aha Har ikke trådløs eller ruter, men ser jeg har et eller annet slags issue med nettverksforbindelsen i Enhetsbehandling; Jeg får google litt rundt Symantec/miniport og se hva jeg evt. kan finne Endret 21. mars 2009 av Mekkus Lenke til kommentar
Zafar Iqbal Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Så vidt jeg vet kan du får kompilerings feil også grunnet nettverksforbindelsen.dvs sitter du på trådløst eller kommuniserer via ruter kan det hente appletten ikke lar seg laste ned fulstendig. aha Har ikke trådløs eller ruter, men ser jeg har et eller annet slags issue med nettverksforbindelsen i Enhetsbehandling; Jeg får google litt rundt Symantec/miniport og se hva jeg evt. kan finne Hei igjen. Ser det står symantec, du har ikke fått symantec miniport når du installerte Norton? En annen ting som jeg glemte og nevne er at de fleste brannmur kan være flaskehals ut mot internett. dvs er det ikke konfigurert riktig kan det føre til at den default blokkerer for enkelte aplikasjoner og da b.la appletten fra dnbnor. Et kjent problem er b.la at norton kan finne på og blokkere for htts sider, skal ikke derfor se bort fra at den lager problemer for appletten også. Hvis det finnes noensantids port scannings funksjon i programmet ville jeg tatt en titt på det. Ta en pålogging til nettbank og se om du kan se om det er deler av kommunikasjonen som blokkeres. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 21. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2009 Da ser det ut som jeg er kvitt feilmeldinga i nettbanken. Det jeg gjorde var å gå i Enhetsbehandling, markere Symantec linja (under nettverkskortet som vist over her) og velge å la Win Update søke etter løsning/driver. Det som så skjedde var at "Windows" fjernet denne Symantec miniporten, som man ser er det borte; (har også restartet maskin for å være sikker på at den ikke legger seg inn på nytt) Gjorde også samtidig en forandring i Norton brannmur/programmer ved å markere de tre JAVA relaterte programmene der til "Tillat" (stod før/default som "Egendefinert") Kunne kanskje spart meg for akuratt denne tweaken, men av en eller annen grunn mistenkte jeg at nettbank-issuet også har noe med Java å gjøre. "Problemet" nå er at jeg ikke kan si 100% sikkert hvilket av de to "inngrepene" som var nødvendig for å rette opp i nettbank feilmeldinga, dvs. ett eller begge, men det for så være. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå