mbruun Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 (endret) Denne gangen fra pc'en til min kjære mor :-) Igjen, tusen takk for hjelpen :-) Edit: log fjernet da problemet er løst :-) Endret 20. mars 2009 av mbruun Lenke til kommentar
norbat Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Loggen ser grei ut. Var det bare en sjekk eller har du mistanke om noe? Lenke til kommentar
mbruun Skrevet 20. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2009 Loggen ser grei ut. Var det bare en sjekk eller har du mistanke om noe? Problemet er at pc'en til mor har vært usedvanlig treg. Jeg har nå kjørt mbam, ccleaner og ace utilities, samt avinstallert en hel haug med møkk hun hadde. Det skal dog legges til at maskinen er av den eldre garde og har ikke mere enn 256mb med minne. Den har blitt vanvittig raskere etter at jeg har kjørt mbam og ccleaner og mbam fant 5 infeksjoner som jeg har slettet. Når jeg sier treg, så mener jeg TREG. Kunne bruke ca 1 time før alt var startet opp på pc'en, samt 10-15 minutter bare på å starte opp iex. -Morten Lenke til kommentar
norbat Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 I tillegg til det du har gjort, kan du sjekke om pc'n trenger en diskdefragmentering (tilbehør->systemverktøy->diskdefragmentering). 256MB er også alt for lite til å drive Norman Security Suite på en smidig måte. Du vil antakelig tjene litt på å avinstallere dette og heller installere AVG (free ed.) el. Avira (free ed.). 256MB er også lite med tanke på å kjøre XP nå til dags. Kjøp deg 2x512 MB, så vil jeg tro pc'n får et nytt liv Lenke til kommentar
mbruun Skrevet 20. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2009 I tillegg til det du har gjort, kan du sjekke om pc'n trenger en diskdefragmentering (tilbehør->systemverktøy->diskdefragmentering). 256MB er også alt for lite til å drive Norman Security Suite på en smidig måte. Du vil antakelig tjene litt på å avinstallere dette og heller installere AVG (free ed.) el. Avira (free ed.). 256MB er også lite med tanke på å kjøre XP nå til dags. Kjøp deg 2x512 MB, så vil jeg tro pc'n får et nytt liv Når du nevner det, så er det et annet problem. Norman er ikke installert på pc'en. Den ble avinstallert og erstattet med AVG (som jeg nå har avinstallert). Tenkte jeg skulle installere avast. Sjekket det meste for å finne referanser til norman, men finner ingenting. Ccleaner reg fixer finner ingen feil og heller ikke AU. Noen ideer? Lenke til kommentar
norbat Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 (endret) Bruk Norman Uninstaller for å fjerne evt. rester etter Norman. Nå ser jeg at det ikke ligger noen aktive prosesser fra Norman på pc'n, så om sikkerhetssenteret ikke gir inntrykk av at Norman ligger på pc'n, så skulle dette ikke være noe problem. Endret 20. mars 2009 av norbat Lenke til kommentar
mbruun Skrevet 20. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2009 (endret) Bruk Norman Uninstaller for å fjerne evt. rester etter Norman. Nå ser jeg at det ikke ligger noen aktive prosesser fra Norman på pc'n, så om sikkerhetssenteret ikke gir inntrykk av at Norman ligger på pc'n, så skulle dette ikke være noe problem. uninstalleren fant ingen rester av norman :-) Hvordan er det med avast kontra avg? Hva vil du anbefale på denne pc'en? Edit: sikkerhetssenteret sier at norman ikke kjører, så det spretter opp et varsel om dette etter hver restart. Endret 20. mars 2009 av mbruun Lenke til kommentar
norbat Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 (endret) Anbefaler Avira Men, du må nok oppdatere med mer minne om pc'n skal bli bedre ang. treghet. Endret 20. mars 2009 av norbat Lenke til kommentar
mbruun Skrevet 20. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2009 Anbefaler Avira Men, du må nok oppdatere med mer minne om pc'n skal bli bedre ang. treghet. Da takker jeg hjertligst for all hjelp (igjen) :-) Mor skal kjøpe ny pc etterhvert, så da regner jeg ikke med at dette blir et problem :-) -Morten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå