Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sykt avhengig av kjæresten.. hva er galt med meg?

Gjest Guester

Anbefalte innlegg

Gjest Guester

I mine 2 siste forhold, har jeg hatt vanskelig med å gjøre ting på mitt eget vis, jeg har sløyfet planer for hun, samtidig som hun har hatt sitt eget liv utenom. Der jeg faktisk har blitt litt små lei meg når hu skal ut å gjøre gøye ting uten meg med veninner osv.. Jeg føler ikke at jeg kan reise ut med kamerater i helgene, fordi jeg tar som et selfølge at jeg altid skal være med henne istedet. Og når jeg reiser, vil jeg faen ikke forlate, og hver gang vi legger på røret, vil jeg ikke noe annet enn å ringe tilbake igjen.. Codependent er vel et fint ord.

Dette har da ført til at jeg har stoppet min "utvikling" videre, for alt som står i hodet mitt, er hun.

Jeg føler meg som en veldig avhengig type av dem jeg blir glad i. Hva er galt med meg? hva bør jeg jobbe med? Det må være noe jeg kan gjøre. Og det må være noen av dere som har kommet dere ut av slik tankegang?

Hjelp meg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, såvidt jeg forstår virker det som du er FOR avhengig av folk, på den måten at du blir lett glad i dem.

Så hva kan du gjøre? det er ikke akkurat lett å svare på, hadde jeg vært deg ville jeg bare "øvd" meg på å være mer for meg selv, og på den måten bli mindre avhengig av andre. Og kjæresten din kan lett dra ut med venniner, men du har problemer med å gå ut med vennene dine pågrunn av henne.

Slå tilbake med samme mynt gutt!

Lenke til kommentar

Det kan kanskje være en ide å ha faste gjøremål, som du gjør alene. Det vil trolig ikke være så vanskelig å forklare for din kjæreste at du vil eksempelvis holde en fast joggetime, som du helst vil gjøre på egenhånd - ikke fordi du vil gjøre det på egenhånd, men fordi du trenger å gjøre det på egenhånd.

Det er egentlig ganske viktig å ha en viss kjennskap til hva du kan, og hva du ikke kan, gjøre på egenhånd. Det er en del av å kjenne seg selv, noe jeg må innrømme å ikke være så flink på selv. Å se hullene kan være en god start.

Lenke til kommentar
Gjest Guester

Jo jeg ser den ganske greit. Men jeg tenkte det måtte være noe psykisk og blandet inn i dette? For hver gang jeg havner i forhold, blir jeg utrolig klingy, jeg føler meg ikke HEL nok uten henne.. Jeg føler hvertfall som at noe er som det ikke skal, siden det er på dette nivået..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...