Mannen med ljåen Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Hvor lenge kan en bensindreven 1996 mod. Peugeot 406 stå lagret innendørs uten å ta skade av det? Min har stått siden jul, men skal på langtur i morgen. Noe spesiellt å ta hensyn til? Lenke til kommentar
Patz Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Siden jul? Bør ikke være noe problem det. Eneste kan jo være at batteriet har tappet seg noe, får du ikke start så sett på lading. Lenke til kommentar
sandydandy Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Siden jul bør ikke være noe problem, nei. Hvorfor ikke ta en liten tur nå i kveld? Er vel bedre det, enn å vente til i morgen og evt oppdage at bilen ikke er klar for langtur? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 20. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2009 Jeg vet at den virker. Fatter'n lånte den i forrige uke. Jeg bare lurer på om den er klar for langtur uten videre. Han sa det var noe med bremsene, men jeg forstod ikke hva. En lyd eller liten vibrasjon, kanskje. Lenke til kommentar
sandydandy Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Og det slår deg ikke at du kanskje finner det ut selv dersom du tar en liten tur nå? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 20. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2009 Jeg VET at bilen virker. Det jeg lurer på om det er noen sjekkpunkter som er viktige etter flere uker uten bruk, og om bremsene er trygge. Det er dumt å bryte sammen halvveis. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 En bil har ikke noen problemer med å stå noen mnd, sett at bilen har fått den omsorgen den skal ha. Men for registerreima sin del så bør en bil som står på langtidslagring startes minst hver tredje mnd og gå en liten stund, har sett registerreimer ryke lenge før skifteintervallene er oppnådd fordi reima regelrett har stivnet eller morknet pga for liten bruk, faktisk med bare 2år og 12.000km på baken. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Kanskje du har fått litt overflaterust på bremseskivene dine? Bare å bremse litt så forsvinner det Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Har selv en sommerbil (kjøres kun mellom vår og høst). Sjekker dekka hver vår (lufttrykk og generell tilstand), stuntlader batteriet, peiler olje og andre fluider. De første milene går i søndagsmodus. Men dette er en veteranbil. Kan ikke tenke meg at du vil oppleve noe trøbbel i det hele tatt. Eller jo, det vil du siden det er en peugeot, men det handler ikke om at den ikke er kjørt på noen måneder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå