Gjest Slettet+6132 Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 (endret) Jeg sliter med at min orginale nikon reim faller lett av skulderen når jeg går. Så jeg lurte på om noen har noen tips til noen gode kamera reimer? Krav: Sitter bra på skulderen Avtagbar (ved bruk av stativ eller makrofotografering) Ungå at reimen surres opp (roterende ledd?) Har sett litt som virker veldig sikker og behagelig. Jeg er derimot litt usikker på om den funker bra til grep teknikkene jeg bruker: og reimen som suport (nevnt i Scott kelby's bøker) Endret 20. mars 2009 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Jeg bruker denne skulderreima, som er laget av OP/TECH USA. Veldig god reim, som er elastisk og har små gummiknotter på undersiden slik at den ikke sklir av skulderen. Betydelig mer behagelig å bære kamera over skulderen over lengre tid, enn originale stusslige stroppen. Den har også hurtigkobling, men det er bare skumgummidelen som er avtakbar, slik at reimene som er festet til kamera blir fast til kamera. Selv bruker jeg sjelden å ta den av når jeg bruker kamera på tripod. Lenke til kommentar
haakonts Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Bruker den nevnte Op/Tech på alle mine kamera. Anbefales. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Jeg har Black Rapid RS-1. Brukes alltid når det fint vær, da tar jeg kun kamera + objektiv med meg. +merker ikke at jeg har kameraet med meg. +festet sitter godt fast, trenger ikke være redd for å miste kameraet i bakken. -vanskelig å bruke hvis man har batterigrep montert under kameraet -festet er skrudd fast i stativfestet Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Begge virker veldig bra Angående Rapid RS-1, hvordan blir det proplemer når en har batterigrep? Har selv et D300 med batterigrep og L-Bracket.. Har jo sett flere bruke D3 med denne reimen. Uansett går det sikkert ann å gjøre noen modifikasjoner. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Innlegg om D300 og RS-1. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 (endret) . Mener de skal ha en mindre brysomt feste(/hurtigfeste med D-ring). Eventuelt kan jeg modifisere RRS L-bracketen min (det er et lite "handtak" som jeg kan lage et feste til.) Endret 22. mars 2009 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå