Gå til innhold

Utslitt skjermkort?

Axefjord

Anbefalte innlegg

Skjermkortet mitt begynnte å låse seg i flere spill nå de siste dagene. Musikken(ikke lydeffektene) fortsetter, men hele skjermen er fyllt med vertikale (loddrette) striper i forskjellige farger. Har en mistanke at skjermkortet begynner å bli "trøtt". Hva mener dere?

Skjermkortet det er snakk om er et hercules radeon 8500le som ble moddet til et ati radeon 8500 ifjor. Har prøvd forskjellige drivere, avvinnstallert de gamle skikkelig og innstallert directx9 på nytt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo klokket iogmed at jeg endra bios fra 8500le til 8500. Kortet er et år gammelt, men det var ikke akkurat alder jeg mente:)

Kortet har kjørt lenge med den modden+ekstra kjøleribber. Kortet blir ikke varmt, det har vannkjøling på gpu og jeg har uansett ikke endret noe på det den siste tiden. Problemet begynte helt pluttselig :(

Lenke til kommentar

Jeg tror du kan ha et poeng. Jeg sitter nå med et 1,3 år gammalt Geforce 2Ti som lenge var overklokket fra 250/400 til 265/479 i en dårlig ventilert maskin. Flyttet den så over i en ny og bedre maskin, og den er klokket litt opp og ned etter behov. Den har nå klikket 2-3 ganger den siste tiden, seinest i går. Det som skjer hos meg er at fargene blir helt mongo. Bildet er det, men fargene blir helt anderledes, som om de var "inverted". Lyden fortsetter greit. De gangene det har skjedd har det av en aller annen grunn blit ristet litt på kabinettet. Tar det som et tegn på at det snart er på tide å kjøpe meg raden 9700 eller prøve å finne en 9500 som kan modes.

Edit: Os og drivere er blit reinstalert i tiden mellom det første og siste tillfellet, så hos meg er det nok ikke et driverproblem(sansynligvis)

Lenke til kommentar

Tja, håpte på å slippe det, det er bare en uke siden jeg innstallerte windows. I går begynte problemene forresten.

Tenker på å kjøpe et 9700pro da, men mangler et par lapper :(

Hos meg er det ikke noe annet møsnter på skjermen,bortsett fra brede striper nedover skjermen, og maskinen må restartes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...