GullLars Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 IOmeter burde vell gå? Bare husk å begrense "max disc size", hvis ikke fyller den all ledig plass med en monsterstor fil. 1GB burde være en grei størrelse. De tallene du refererer til der ser ut som burst tall... Og 0 disker i raid-0??? Mente du 10? Uansett så vil ikke 10 disker klare å dra 1947 MB/s, så det burde ringe en bjelle. Hvis det derimot var fra et HW-raid med 4GB cache (som nizzen har), så er 2GB/s "cached reads" fult mulig. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 De tallene du refererer til der ser ut som burst tall...Og 0 disker i raid-0??? Mente du 10? 2 Sitter forøvrig med 8GB RAM på min boks som jeg har testet på, Linux bruker automatisk all ledig RAM til disk-cache (~7GB nå) Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Les eller skriv cache? Eller begge? Uansett, hvis du har noen TB lagringsplass vil du umulig få 100% cache hits ved lesing, og for hver cache miss har du minimum 5-15ms responstid avhengig av hva slags disker du bruker. Hvis du bruker IOmeter og gjør de testene jeg foreslo med lengde på et par minutter så vil cachingen bli neglisjerbar. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 23. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2009 Jeg ser at raidet mitt rapporteres med 50kB cache i alle benchmarks, mens andre disker rapporteres med cachen deres - typisk 8, 16 eller 32MB. Er det normalt at det rapporteres så lite, eller har jeg skrudd feil da jeg satte opp RAID'et? Er det i så fall mulig å endre dette i ettertid? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå