Feltherre Skrevet 20. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 20. mars 2009 (endret) Heisann Jeg har vært ute å tatt litt bilder i mitt distrikt og vil gjerne ha litt tilbakemelding. Det er meningen at temaet skal være grått! Ris og ros, takk! Endret 21. mars 2009 av Feltherre Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 20. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 20. mars 2009 Bilde nr. 2 var rett og slett helt fantastisk. Hverken mer eller mindre. Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 20. mars 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. mars 2009 Tusen takk for det. Det er litt viktig for meg å høre hvilket av bildene som ikke er så gode og hva jeg kan gjøre for å forbedre de. Disse bildene vil evnetuelt bli brukt i en prøve-eksamen i media. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 20. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 20. mars 2009 Jeg synes at det første bildet ikke passer helt inn i konteksten her. Det er uansett de to midterste som er mest interessante, og som virkelig hører sammen. Min favoritt er nr. 3. Enkelt og greit, passelig bruk av farger, og god fokus der det er fokus. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 20. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 20. mars 2009 Minner om retningslinjene for bildekritikk, og at bildene som legges ut i bildekritikken skal ha en største lengde på 1280 piksler. Vennligst reduser størrelsen på bildet som er lagt ut. Dette innlegget skal ikke kommenteres i tråden, eventuelle kommentarer kan tas på PM. Lenke til kommentar
dePt Skrevet 20. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 20. mars 2009 (endret) -snip- Endret 21. mars 2009 av dePt Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 21. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 21. mars 2009 Nå har rekkefølgen på bildene blitt byttet om slik at kommentarene blir meningsløse. Kan trådstarter få ryddet opp? Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 21. mars 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. mars 2009 Nå har rekkefølgen på bildene blitt byttet om slik at kommentarene blir meningsløse. Kan trådstarter få ryddet opp? Ja,nå har jeg ordnet sånn som jeg tror de var føer jeg la inn de mindre bildene. Sorry for det! Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 25. mars 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. mars 2009 (endret) Hei igjen Kunne dere hjelpet meg med å finne noen komposisjonsprinsipper i bildene, spesielt på bildet av Tanken? Endret 25. mars 2009 av Feltherre Lenke til kommentar
CoconutJoiner Skrevet 25. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2009 (endret) Hei igjenKunne dere hjelpet meg med å finne noen komposisjonsprinsipper i bildene, spesielt på bildet av Tanken? Ser at dette er en skoleoppgave så jeg kan sikkert ikke de "rette" tekniske uttrykkene på dette men jeg prøver meg 1. Tekstur? 2. Her er det bare masse geometriske figurer som ikke jeg klarer å sette i system () men det funker for min del, jeg likte det veldig godt. 3. Her danner de to rustede skruene en diagonal linje. Den rustfrie ligger midt i en av tredjedel-linjene (rule of thirds?). Og du har et horisontalt skille i midten. 4. Piggtråden lager en diagonal linje over bildet. Gjerdet under lager en parallell diagonal. Lest om dette på ... http://digital-photography-school.com/digi...omposition-tips Uten at det behøver å være fasit for et bra bilde men det hjelper litt å kunne Endret 25. mars 2009 av shakudu Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 25. mars 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. mars 2009 Takk, for svaret shakudu, vil gjerne ha flere slike svar. :!: Jeg vurdere å bytte ut det første bildet(steinene) med dette bilde ,som jeg legger ved. Noen som kan hjelpe meg med komposisjonsprinsipper på dette bildet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå