Gå til innhold

Hvordan få oversikt over hva som ligger i en database?

Anbefalte innlegg

Jeg har et område på en Oracle database server. Hvordan kan jeg finne ut hva som ligger på den av tabeller, typer etc? Bruker en sak fra Oracle som heter sql *plus worksheet.

Hvordan kan jeg slette alt jeg har opptrettet på serveren i et jafs? Kan selvsagt lage en .sql fil der jeg fjerner alle tabellene med drop. Det forutsetter at jeg vet navn på alt som ligger der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SELECT object_name FROM user_objects;

henter ut navnet på alle objektene (det inkludere både tabeller, prosedyrer, triggere og muligens andre ting). Henter bare ut de objektene som eies av din bruker (så vidt jeg vet)

SELECT object_type FROM user_objects

henter ut hvilken type disse objektene er (altså TABLE, PROCEDURE, TRIGGER osv).

Finnes sikkert masse mer, dette tok jeg fra hodet, samt å prøve meg frem. Søk litt på google så finner du sikkert mer nøyaktig det du ville frem til)

DESC tabellnavn viser ihvertfall datatypene i tabellen. Vet det finnes kommandoer for å se hvordan prosedyrer og triggere er skrevet, men kommer ikke på disse i farten.

Beklager om jeg bomma på spørsmplet. Forstod ikke HELT hva du ville frem til.

Lenke til kommentar
SELECT object_name FROM user_objects;

henter ut navnet på alle objektene (det inkludere både tabeller, prosedyrer, triggere og muligens andre ting). Henter bare ut de objektene som eies av din bruker (så vidt jeg vet)

Denne gjorde hva jeg ville. Takk for hjelpen.

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...