Gå til innhold

Virus?

Anbefalte innlegg

Jeg la merke til to fremmede mapper i D: (der jeg har alt det viktige!). Den ene het a og den andre het ction ... Prøve å slette dem, men det gikk ikke. Prøvde så med en scan med Norton AV 2003, og Ad-Aware 6.03 uten at de fant noe spes. Også, i dag, når jeg startet opp pc'en, lå det minst 40 mapper, men masse rare filnavn som ÿÿÿÿ og slik...

Noen som kjenner igjen dette viruset, eller hvertfall vet hva det heter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se her ja... om opp MYE dritt her, som verken Ad-Aware eller Norton AV 2003 fant ja...

Her er en liste over hva som kom opp:

- Alexa Related

- Avenue, A. Inc

- Commission Junction x2

- CommonName

- DoubleClick

- DSO Exploit x5

- FastClick

- Gigatech SuperBar x10 (Denne har irritert meg LENGE)

- HitBox x2

- MainPean

- MediaPlex

- n-Case (har byttet ut KaZaA med Kazaa Lite uansett.. :))

- ValueClick

Også kom det opp 3 stk med Windows Media Player, et-eller-annet med noe ID= og sånn...sletter dem også jeg :)

Lenke til kommentar

Heisann,

Guide til hvordan få frem sikkerhetsinnstillinger i Windows XP

1. Åpne en mappe, finn frem verktøy/mappeinstillinger og "vis"

2. Finn punktet som heter "use simple file sharing" og hak den av

3. høyreklikk på en mappe du vil kikke på sikkerheten på

4. Velg punktet sharing/securety elns.

5. Der har du det :-)

Lenke til kommentar

Har fortsatt ikke fått vekk noe av det viktige. Eneste å gjøre er vel å brenne ut da tenker jeg :cry:

Å brenne ut 44GB er ikke akkurat det morsomste man kan gjøre... får sjekke på Norton sine sider for å finne ut om det er noe virus eller noe.

"Owneren" av mappene var forresten meg selv står det...

Lenke til kommentar
Har nettopp lagt inn XP på nytt nå, men jeg droppet mye av brenningen. 5 cd'er var alt jeg orket å brenne, så ga jeg skitt i resten!

Velvel...data...I love it, and I HATE it ;)

Litt sent nå kanskje, men du kunne jo prøvd å slette fra dos-disk eller Linux (f.eks. Knoppix hvis du ikke ville installere).

Lenke til kommentar

Ikke nødvendigvis virus ? Har selv hatt merkelige opplevelser med winxp.

Blandt annet 2 stk 60 gb disker som plutselig inneholdt bare ca 300 MB med stuff etter en oppstart.

Dette skyldtes en bug i xp visstnok som sp1 fiksa (winxp takla liksom ikke fat32 helt bra)

også hatt liknende erfaringer senere når jeg har oppgradert drivere til feks raid kontrollere etc .... med der til følgende "harddiskråte"

Gøyalt å sitte med fil-exploreren og du ser navnene på filene dine bli grapsa en etter en

:(

Lenke til kommentar

hehe...velvel...kjedelig uansett når slikt skjer! uansett fikk jeg nå bytta ut WinXP Pro Eng med den ny-innkjøpte WinXP Home Edt. Norsk versjon. Fattern ble lei engelsk, så han kjøpte både Office XP og Windows XP på norsk, noe som ikke er meg imot.

Lenke til kommentar

nja men men nå har jeg en tendens til å tviholde på lommeboka når det gjelder Bill Gates sine produkter.. Synd du ikke kan kjøpe hans produkter på samme måte som med feks gamle spill.

Så forleden på free record shop 3 spill til 200 .-

hadde vært morro og kunne fått med seg hjem orginal win98 (se) win2000 for ett par 100 lapper ... Men det kommer aldri til å skje

Lenke til kommentar
nja men men nå har jeg en tendens til å tviholde på lommeboka når det gjelder Bill Gates sine produkter.. Synd du ikke kan kjøpe hans produkter på samme måte som med feks gamle spill.  

Så forleden på free record shop 3 spill til 200 .-

hadde vært morro og kunne fått med seg hjem orginal win98 (se) win2000 for ett par 100 lapper ... Men det kommer aldri til å skje

Vet...det er egentlig dumt, for tenk på hvor mye han kunne tjent på folk som har hatt piratkopi, men som heller vi kjøpe originalen for 2-300 kroner et par år etterpå...

Lenke til kommentar

Ang- spybot så lurer jeg på om jeg kan slette stort sett alt den finner?

Når jeg scanner med Adaware (som jeg synes er mange ganger mer brukervennlig) så sletter jeg konsekvent alt den finner, og de programmene som ikke virker etter det, ja de vil jeg ikke ha på maskinen min, og det har enda ikke voldt meg andre problemer enn at kazaa ikke funket lenger (who cares) (og ja jeg vet om kazaa lite)

Da lurer jeg på om jeg kan gjøre det samme med spybot? vil den fucke opp windows eller noen andre programmer som er "rene" ?

Edit:

Nå fant den 160 problemer, men under beskrivelse av problemet så kommer det opp at "problemene" er laget av adobe, creative, office ahead ++ kan disse programmene slutte og funke av den grunn?

Edit II:

Av de 160 "problemene" er 16 markert som røde, hvorav 14 av de har en hake ved seg..

Er det slik at det nå liksom bare er og klikke på "korriger merket problem" så er alt i orden?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...