Gå til innhold

lese fra TXT fil

Anbefalte innlegg

hei, har en txt fil som er slik:

en linje med masse skrift på, og slikt                         JALLA

en linje med masse skrift på, og slikt                         JALLA

ved hjelp av denne koden:

<?php 

$fil = fopen("test.txt","r"); 

while(!feof($fil)) 

{ 

$linje = fgets($fil, 512); 

echo("$linje<br>"); 

} 

?> 

skriver den ut hver linje, men da slik at "JALLA" kommer rett bak resten av setningene slik

en linje med masse skrift på, og slikt JALLA

bare lurer på hvordan jeg får scriptet til å skrive ut txt filen akkurat slik den er, med alle tabulatorer... håper noen kan hjelpe...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv dette:

<?php

$temp = file("fil.txt");

$temp = nl2br($temp);

$temp = eregi_replace("         ", "& n b s p;", $temp);

?>

& n b s p ; vises som " ", altså space. Sett inn så mange du vil ha i stede for tab. Håper det kunne hjelpe.

Viktig! Det skal ikke være noen mellomrom i & n b s p ; men når jeg skrev det slik det skal være, ble det bare byttet ut med &. :-?

Lenke til kommentar

en enkel løsning til at du får teksten på siden lik den du har i dokumentet er å sette en <pre><?php hente inn filen her.</pre>

leita lenge etter en grei måte å få linjeskift osv, men for meg var det ikke værre en dette.

Kanskje ikke akkurat det du var ute etter, men som et lite tips er det kanskje greit å ta med seg?

Lenke til kommentar
en enkel løsning til at du får teksten på siden lik den du har i dokumentet er å sette en <pre><?php hente inn filen her.</pre>

leita lenge etter en grei måte å få linjeskift osv, men for meg var det ikke værre en dette.

Kanskje ikke akkurat det du var ute etter, men som et lite tips er det kanskje greit å ta med seg?

Det er helt riktig som du sier, og hvis du ser i kilden til html filen så er alle mellomrommene der, men måter nettleseren viser sider på gjør at den stipper mellomrom. Hadde det stått <&nbsp> isteden for hvert mellomrom så ville nettleseren vist det slik du ville.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...