Degos Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 hei, har en txt fil som er slik: en linje med masse skrift på, og slikt JALLA en linje med masse skrift på, og slikt JALLA ved hjelp av denne koden: <?php $fil = fopen("test.txt","r"); while(!feof($fil)) { $linje = fgets($fil, 512); echo("$linje<br>"); } ?> skriver den ut hver linje, men da slik at "JALLA" kommer rett bak resten av setningene slik en linje med masse skrift på, og slikt JALLA bare lurer på hvordan jeg får scriptet til å skrive ut txt filen akkurat slik den er, med alle tabulatorer... håper noen kan hjelpe... Lenke til kommentar
Plazma Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 bruk readfile() i stedet tenker jeg. http://no.php.net/manual/en/function.readfile.php Lenke til kommentar
Degos Skrevet 25. april 2003 Forfatter Del Skrevet 25. april 2003 readfile() leser filen og spytter ut info uten linjeskift og tabulatorer... Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Bruk str_replace på teksten, og bytt ut " " med " &" (non-breaking space). Det vil sikre at mellomrom som er satt inn (ikkje tabulatorar) vil verte vist skikkelig i HTML. Trur ikkje HTML har støtte for tabulatorar, nemlig, men kan vere eg tar feil. Lenke til kommentar
PlastBox Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Prøv dette: <?php $temp = file("fil.txt"); $temp = nl2br($temp); $temp = eregi_replace(" ", "& n b s p;", $temp); ?> & n b s p ; vises som " ", altså space. Sett inn så mange du vil ha i stede for tab. Håper det kunne hjelpe. Viktig! Det skal ikke være noen mellomrom i & n b s p ; men når jeg skrev det slik det skal være, ble det bare byttet ut med &. :-? Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 en enkel løsning til at du får teksten på siden lik den du har i dokumentet er å sette en <pre><?php hente inn filen her.</pre> leita lenge etter en grei måte å få linjeskift osv, men for meg var det ikke værre en dette. Kanskje ikke akkurat det du var ute etter, men som et lite tips er det kanskje greit å ta med seg? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 en enkel løsning til at du får teksten på siden lik den du har i dokumentet er å sette en <pre><?php hente inn filen her.</pre> leita lenge etter en grei måte å få linjeskift osv, men for meg var det ikke værre en dette. Kanskje ikke akkurat det du var ute etter, men som et lite tips er det kanskje greit å ta med seg? Det er helt riktig som du sier, og hvis du ser i kilden til html filen så er alle mellomrommene der, men måter nettleseren viser sider på gjør at den stipper mellomrom. Hadde det stått < > isteden for hvert mellomrom så ville nettleseren vist det slik du ville. Lenke til kommentar
Degos Skrevet 30. april 2003 Forfatter Del Skrevet 30. april 2003 løste heller greia med arrays... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå