Maja89 Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Ser det har vært enkelte emner som har tatt opp temaet ryd lyd/støy på PC (stasjonær eller bærbar), men ikke funnet noen der man kjøper en ferdigbygd bærbar i butikken (eller nettet). Kan noen hjelpe meg i å velge ut en bærbar PC til studiebruk, dvs IKKE spilling? Pristaket er på 6000,- og det eneste absolutte kravet er at den skal være stillegående, eller ha mulighet til å kutte ned/av støyen når det treng i forelesningsaler, bibliotek eller andre stille steder. Noen som vet hvordan jeg kan finne ut av støynivået på forskjellige vifter og maskiner, og om hva som er høy/lav støy (desibel nivå)? Hadde om mulig håpet å kjøpe en i en "fysisk" butikk så fint om noen kan komme med henvisninger ut i fra erfaring iller kunnskap. På forhånd takk for hjelpen Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Har du lest denne testen? Lenke til kommentar
Maja89 Skrevet 20. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2009 Har du lest denne testen? Har lest testen. Den sier dessverre ingenting om støy fra viftene. Mange gode ord rundt Fujitsu Siemens maskinen, men div søk på nettet har vist meg at det til tider er mye støy fra viftene til Fujitsu Siemens maskinene. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Lenovo 3000 N500 er en maskin som får mye skryt for svært solid byggekvalitet. Støynivået skal også være veldig lavt. Du finner mye info om denne maskinen her i forumet. Spør litt i denne tråden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå