Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

oppsigelse av bredbånd, problemer?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg skal nå flytte, og der jeg skal flytte til er det anlegg for et bedre bredbånd en det som er mulig å få her.

nåværende ISP er nextgentel, så jeg ringte til de og sa at jeg ville si opp mitt abonnement, siden jeg bestilte dette for 1 år siden, og fikk dette installert den 10 april, tenkte jeg at det ville være greit at jeg ringte idag og sa at jeg ville si opp bredbåndet, og forventet at det ville gå ut den 10 april. altså nøyaktig 1 år etter at jeg fikk det installert, og siden jeg var bindt opp til 1 år så gikk det jo opp i opp.

MEN, det jeg fikk beskjed om var at jeg hadde 6 ukers oppsigelse på bredbåndet, og at jeg måtte betale fram til 1. mai, hvordan kan det være mulig? altså, kan ikke jeg si at jeg vil kun ha bredbåndet mitt ut bindingstiden, også vil det ikke være et problem?

hadde et treningsstudio jeg trente på her i nærområdet, gikk ned til de og sa jeg ville si opp avtalen min der, og det gikk helt greit, siden jeg hadde vært der også i et år, og at da gikk abbonementet mitt ut.

noen tanker rundt dette?

MVH Martin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her ville jeg ha hørt med forbrukerombudet, om dette kan være et gyldig vilkår. Altså ikke forbrukerrådet, men forbrukerombudet - de har stålkontroll på dette med bindingstid.

For meg, høres dette helt usaklig ut, du har ikke 12 måneder bindingstid + oppsigelsestid.

EDIT: Jeg misforsto her, se under for hva jeg egentlig mener :)

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Sjekk hva avtalen din sier om oppsigelsestid. God kundeservice burde også tilsi at de er fleksible når du sier opp pga flytting.

Her ville jeg ha hørt med forbrukerombudet, om dette kan være et gyldig vilkår. Altså ikke forbrukerrådet, men forbrukerombudet - de har stålkontroll på dette med bindingstid.

For meg, høres dette helt usaklig ut, du har ikke 12 måneder bindingstid + oppsigelsestid.

Det sier de vel heller ikke, de sier 6 uker oppsigelse. At bindingen går ut underveis er tilfeldig. Jeg synes 6 uker er drøyt, men om det er ulovlig er en annen sak.

Lenke til kommentar

Glem det, hodet mitt er 1 måned skeiv.

Da er jeg uenig med meg selv, å ha oppsigelsestid er helt normalt, kan fint være på 6 uker den - selv om man skal flytte. Det er et vanlig vilkår. Canal Digital og Get feks har 2 måneders oppsigelestid fra utløp av siste kalendermåned. Samme om man flytter eller ei.

Så etter hva jeg kan se må trådstarter bare betale, med mindre nextgentel ønsker å yte ekstra god kundeservice.

Lenke til kommentar

Hvor hjemler de egentlig en slik oppsigelsestid? De har

-ikke noe langvarig arbeid som trengs å utføres for å avslutte abonnementet ditt - et klikk er nok.

-ingen kostnader med det

Med mindre det er noe jeg ikke har fått med meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...