Gå til innhold

Hjelp! Vil ha et program som standard på PC uavhengig av hvem sin profil man logger inn som

Anbefalte innlegg

Hei og takk for at du leser.

Nå har det seg slik at i den kommunen jeg jobber i som lærling, bruker vi et system hvor hver enkel ansatt har hver sin standard profil. Noe som jeg tror de fleste kommuner bruker.

Men vi har en datamaskin hvor det er multi-brukere, og da de logger seg inn på sin profil på den maskinen. Så kommer ikke det ene programmet med. Det programmet er kalt "Citrix" og er i bunn og grunn et klient program som kobler deg opp til en server. I denne sammenheng er det en interkommunal server.

Jeg ønsker at alle kan få tilgang på denne clienten uavhengig av hvem som logger seg in.

Også verdt å nevne at jeg har prøvd å legge til denne clienten under "all users" som administrator. Selv da, fikk ingen tilgang til å bruke den.

Noen som har noen gode råd på hvordan jeg kan løse min lille problemstilling?

Kanksje litt krøkklete forklart, så spør om det er noe mer du lurer på! :)

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Hei og takk for at du leser.

Nå har det seg slik at i den kommunen jeg jobber i som lærling, bruker vi et system hvor hver enkel ansatt har hver sin standard profil. Noe som jeg tror de fleste kommuner bruker.

Men vi har en datamaskin hvor det er multi-brukere, og da de logger seg inn på sin profil på den maskinen. Så kommer ikke det ene programmet med. Det programmet er kalt "Citrix" og er i bunn og grunn et klient program som kobler deg opp til en server. I denne sammenheng er det en interkommunal server.

Jeg ønsker at alle kan få tilgang på denne clienten uavhengig av hvem som logger seg in.

Også verdt å nevne at jeg har prøvd å legge til denne clienten under "all users" som administrator. Selv da, fikk ingen tilgang til å bruke den.

Noen som har noen gode råd på hvordan jeg kan løse min lille problemstilling?

Kanksje litt krøkklete forklart, så spør om det er noe mer du lurer på! :)

Takk på forhånd.

Du kan forsøke og installere ICA clienten på en brukerkonto for så og kopiere denne brukers profil over til default user profile.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...