Jarleo Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Jeg var så uheldig å miste dataen i bakken, og da jeg slo på maskinen kom det er rar lyd fra HDen, og den ble ikke funnet under oppstart av BIOSen. Er det noen andre måter å få ut data på en å sende den til ibas? Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 er et selskap i norge som kan få ut data fra den, koster flesk though. husker ikke firmanavnet for øyeblikket, skal poste hvis jeg kommer på det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 han sier jo helt klart og tydelig - UTEN å måtte sende den til ibas.. Lenke til kommentar
oyvindr Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Om den lager morsomme lyder og ikke blir funnet av bios må nok spesialutstyr til. Så da blir spørsmålet om hvor mye er dataene verd for deg i kroner og øre. Lenke til kommentar
JMW Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Må nok punge ut ja... :-? :-? :-? Og du med den signaturen...eh...hvorfor skrev du det da? Lenke til kommentar
covah Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 IBAS er dyre ja. Sist vi sendte hd'er til dem, kom regningen på godt over 25.000 kr per hd. Lenke til kommentar
Xizor Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Det billigste blir nok å få tak i en ny disk av samme modell, for så og bytte platene over til den nye. Hvis du er forsiktig og bruker riktig verktøy, går dette helt fint. Måtte gjøre dette selv med en IBM disk og det gikk helt fint. Pass deg for støv og partikler!!! Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Mista daten i bakke, nå virker ikke HDen Og da har du kanskje lært at neste date blir med noe(n) som har hjerne og puster... Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 IBAS er dyre ja. Sist vi sendte hd'er til dem, kom regningen på godt over 25.000 kr per hd. :o Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Det billigste blir nok å få tak i en ny disk av samme modell, for så og bytte platene over til den nye. Hvis du er forsiktig og bruker riktig verktøy, går dette helt fint. Måtte gjøre dette selv med en IBM disk og det gikk helt fint. Pass deg for støv og partikler!!! Ved støt kan det godt hende at platene er skadet. Da vil det jo ikke fungere med denne metoden. Uansett, hvis det skulle fungere ville jeg hatt ENDA en disk og kopiert dataene over på umiddelbart etter oppstart, og deretter kastet den som har vært åpnet. Den kan man nemlig ikke stole på. Det vet vi som har lest artikkel om hvilket miljø som er nødvendig for produksjon av disker... :wink: Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Plate teorien ville jeg ikke satset på. Det er meget lett og ødelegge den nye disken også . Lenke til kommentar
Silenoz Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Bytte plater i harddisken! Mulig dette vil fungere. Rommet må være så rent som mulig. Det holder ikke med kjøkkenbenken. Forøvrig så tviler jeg på at dette vil fungere. Skrur du opp enda en harddisk, mister du med en gang garantien på den disken. Vips, du har ødelagt enda en disk. Det er ikke uten grunn at det selskapet tar 25.000 for å fikse en disk. Rommet må være sterilt og uten støv. Btw, det er teknisk umulig å beskytte seg mot partikler. Alle med litt basic fysikkunskap bør vite det. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Det er no bare å skaffe seg en brukt disk av samme type. Har sett guider der topplokket blir byttet ut med plexiglass, så det skulle funke hvis man bare er forsiktig. edit: skriveleif Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Mista daten i bakke, nå virker ikke HDen Og da har du kanskje lært at neste date blir med noe(n) som har hjerne og puster... Hehe, tror det hadde lønt seg ja =) Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Ibas er dyre, men lekre.... men ting kan gjøres selv også, stort sett... med skrutrekker og platebytte. Risky, though! Lenke til kommentar
Excelsion Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 En rar lyd kan jo komme fra mangt.. Vært inne i kassa å sjekka? Kan jo bare være en kabel som har sklidd ut... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå