Gå til innhold

Oppgradere Pc - billig. Flaskehals?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er ingen hardcore-gamer, men liker å ha muligheten til å teste litt spill som kommer ut. For 2,5 år siden bygget jeg en PC som blant annet bestod av disse delene

Hovedkort = ASrock Conroe945G-DVI (520,-)

CPU = Intel Core 2 Duo E6400 2.13GHz Socket 775 2MB/ Boxed m/vifte (1640,-)

Skjermkort= Club3D Geforce 7900 GS 256MB PCIe, 256BIT, GDDR3, Dual DVI (1516,-)

Den har nå 2GB Kingston DDR2 RAM

Det meste fungerer jo greit, men har merket at ting som f.eks Flight Simulator X helst burde hatt en bedre maskin å spilles av i.

Noen enkle tips til å øke ytelsen betraktelig? Eller må ALT et hakk opp?

mvh

Kenneth

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja hvis en vifte koster mer enn feks 2-300 kr, så må han vurdere selvsagt. Da ville jeg kanskje kjøpt en E5200 (evt E7400 til 900,-), de koster vel rundt 600,-. Den er selvsagt ganske mye bedre, men budsjettet avgjør selvsagt.

Endret av jornboss
Lenke til kommentar
Ja hvis en vifte koster mer enn feks 2-300 kr, så må han vurdere selvsagt. Da ville jeg kanskje kjøpt en E5200 (evt E7400 til 900,-), de koster vel rundt 600,-. Den er selvsagt ganske mye bedre, men budsjettet avgjør selvsagt.

Takk for gode forslag. Hadde ikke tenkt å legge så mye spenn i dette, da jeg sannsynligvis kjøper ny laptop om ikke altfor lenge.

MEN er f.eks et skjermkort som

SAPPHIRE Grafikkort Radeon HD3650 512M AGP DDR2 - 2*DVI- TV-Out (838,-)

eller

Sapphire Radeon HD 4670 Ultimate (715,-)

en KLAR forbedring? Og i så fall, hvilket av disse kortene burde jeg gå for? Stor forskjell?

Lenke til kommentar

45nm-prosessorene ser ikke ut til å ligge i kompatibilitetslista til hovedkortet. Det ser ei heller ut til å støtte noen form for quad-core. Derfor er antageligvis den beste CPUen du kan satse på C2D X6800.

Ellers ville jeg gått for HD4670-kortet du linker til. Et hav av forbedring over 7900GS og bedre enn 3650.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...