Gå til innhold

Legge ut en pakkesniffer på hjemmenettverk.

Anbefalte innlegg

Kablet nettverk kan være vanskelig å sniffe. Trådløst derimot er ikke noe pes da allt sendet til alle.

Sitter nå på det trådløse nettverket jeg egentlig skal pakkesniffe, har skrevet inn "ip.addr == 152.93.21.1/25" i filteret, altså default gateway, er dette riktig?

Det ser ut som om jeg ikke finner noen flere enn meg selv, nok en gang.

Endret av Blomsterbob
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Capturing WLAN traffic on Windows depends on WinPcap and on the underlying network adapters and drivers. Unfortunately, most drivers/adapters support neither monitor mode, nor seeing 802.11 headers when capturing, nor capturing non-data frames.

Promiscuous mode can be set; unfortunately, it's often crippled. In this mode many drivers don't supply packets at all, or don't supply packets sent by the host.

If you experience any problems capturing packets on WLANs, try to switch promiscuous mode off. In this case you will have to capture traffic on the host you're interested in.

If anybody finds an adapter and driver that do support promiscuous mode, they should mention it at the bottom of this page, for the benefit of other users.

Det vil si at du må ha installert WinPcap og promiscuous mode MÅ være støttet FULLT UT av driveren til det trådløse nettverkskortet ditt. Dersom driveren IKKE støtter promiscuous mode vil du KUN få opp trafikk til og fra ditt eget kort, og ikke trafikk på resten av nettverket.

Det eneste jeg kan forslå om det er tilfellet er å installere linux (feks ubuntu, installasjon er meget lett og du vil lære deg et genialt operativsystem etter hvert) og prøve derfra.

Se gjerne under "linux" på denne siden.

;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...