Gå til innhold

Legge ut en pakkesniffer på hjemmenettverk.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

---

Nå skjedde det jo ingenting dessverre.

Vent litt... 192.168.0.1 som i 192.168.0.1?... Åhh. Var ikke sikker på om du bare mente min interne IP

Edit2: Fortsatt ikke resultat, prøver å spore http protokollen til den andre.

Endret av Blomsterbob
Lenke til kommentar

Det nettverket var ikke en cisco-router, jeg vet ikke hvilken router det var der, om det hadde noe å si.

Nå sitter jeg på kabelnett, jeg får akkurat det samme resultatet, hvis dette hjelper på noen måte så er det bra, forøvrig så er dette en uskyldig bump. :)

Lenke til kommentar

Men sitter du på wireshark så får du ikke sniffet annet enn ditt eget med mindre du får tilsendt pakkene som går til og fra de andre maskinene, kan du kjøre mirroring i switchen din så kan du sniffe f.eks på switchporten som går mot WAN.

Lenke til kommentar

Jeg har dessverre ingen tilgang til routeren. Nettverkskortet mitt heter Broadcom NetLink Gigabit Ethernet og er innebygget i laptopen, WLAN-kortet heter Broadcom 802.11.

Er det ikke mulig å sniffe uten å angripe routeren fysisk, som sagt er det en Cisco-router, de har vel et stempel for å trunke hver enkel MAC-adresse og behandle dem separat, skyt meg gjerne i foten om jeg bruker feil uttrykk eller er helt på villspor, er som sagt helt fersk på nettverks-fronten. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...