Benjamin Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Jeg ønsker å få all lyd som går gjennom høyttalerne som mono istedetfor stereo, men jeg har ikke klart å finne noe program som gjør det og jeg har hørt at balansen i volummikseren ikke flytter lyden, for det hadde gjort samme nytten. Jeg trenge det nemlig når jeg hører på musikk med bare et øre Lenke til kommentar
alexpea22 Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Hva med stereo i begge kanaler istedet? Mono skaper jo bare kluss. Vet ikke om noe program som gjør dette da, sånn uten at du må manuelt gjøre det. Lenke til kommentar
Benjamin Skrevet 19. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2010 Hva med stereo i begge kanaler istedet? Mono skaper jo bare kluss. Vet ikke om noe program som gjør dette da, sånn uten at du må manuelt gjøre det. Jeg tror vi mener det samme, både høyre og venstre lyden gjennom begge høytalerne. Da blir det jo i praksis mono. De fleste musikkprogrammer med mulighet for å stille balanse, vil bare øke feks venstrelyden og redusere høyre, istedet for å flytte høyrelyd til venstre høyttaler. 1 Lenke til kommentar
epifant Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 (endret) Om du kun høre på ett øre, kan du ikke bare sette to høyttalere kliss inntil hverandre? Ingen grunn til å ha dem på høyre og venstre side så lenge du uansett ikke kan oppfatte stereo. Endret 19. mai 2010 av epifant Lenke til kommentar
Funkmasterfleksnes Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Er det et headset det er snakk om? Lenke til kommentar
Benjamin Skrevet 20. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2010 Er det et headset det er snakk om? Headset/øreplugger, hører på begge ører, men iblant vil jeg bare ha lyd på det ene, og lydbildet blir da helt feil hvis jeg bruker vanlig stereo. Lenke til kommentar
epifant Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Prøv å søke på "downmix to mono", da skal du få ganske mange svar. Det er mulig å fikse dette i endel avspillerprogram (Quicktime, Foobar) rippeprogram (EAC), og div. VST plugins. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå