xypher606 Skrevet 25. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2009 Har nå fått svar fra sandbergs. I min forrige henvendelse forespurte jeg følgende: salgsavtalen som er blitt ingått, ip adressen bestillingen ble gjort fra, saksnummer hos inkasso selskapet. De har ikke lagt frem noe av denne informasjonen. De har igjen påpekt at de synes det er usannsynlig at han har motatt 2 pakker og 4 fakturaer i november / desember og ikke reagert på det før nå. De ber han returnere filmene så stryker de fakturaene, så det er veldig synd han kastet filmene ellers ville saken vært ute av verden. Jeg har sendt svar, så vi får se hva de sier. Jeg kan igrunn forstå de litt og. De vet jo ikke om vi prøver å "lure de", for å slippe å betale filmene. Men jeg håper de viser like god forståelse som Medisinsk forlag gjorde, for situasjonen han har havnet i. Han kommer garantert ikke til å kaste "søppel" han mottar i fremtiden, siden det kan bli så mye trøbbel ut av det. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Nja, lån må man vel normalt møte opp og skrive under på. Da bør de jo sjekke ID. Re-bestille et kredittkort derimot: "Hei, jeg har mistet kortet mitt, sender dere et nytt?", og så plukke det opp i posten, er ikke vanskelig. Bestill nye kredittkort krever søknad og underskrift, men de har jo ikke noe å sjekke denne mot, så det er ikke noe problem. Personnummer brukes som ekstra "identifikasjon". Å "plukke" opp et kort som ikke er ditt i posten er en straffbar handling og har ingenting med personnummerproblemstillingen å gjøre. I tillegg får du ikke endret tilsendingsadressen uten personlig oppmøte i banken, ev gjennom pålogging i nettbank som krever Bank-id som sidestilles med en underskrift. Poenget med å få IP-adressen til Sandberg, var at man kunne prøve å få en bekreftelse fra egen ISP på at man ikke hadde den adressen på det tidspunktet. Da kunne de droppet saken uten at man fikk mer styr. Jeg regner med at en ISP kan sende en slik bekreftelse til kunden selv uten at politiet er innblandet. Om de faktisk gjør det, vet jeg jo ikke. Ok, jeg leste det slik at Sandberg hadde sagt at de ville bruke dette til å bevise at det var han som hadde bestilt, noe de ikke kan gjøre før de får utlevert informasjonen fra ISP'en Trusefar: Lykke til. Hold oss oppdatert. I second that! Lenke til kommentar
SaJo Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Det er viktig å huske på at her er det butikken som har blitt svindlet, og ikke mottakeren. Problemet blir vel å bevise dette, men strengt tatt er det vel butikkens utfordring å bevise avtalen og ikke for mottakeren å bevise at avtalen ikke er inngått. Det vanskelige punktet er vel at mottakeren har kastet varene, og dermed kan ikke butikken sørge for å få disse returnert. Spørsmålet er om man plikter å ta vare på (feil)sendte pakker og brev. Kom forresten varene som brev direkte i postkassen, eller måtte de hentes på postkontoret? Lenke til kommentar
xypher606 Skrevet 26. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2009 Når har brevet fra inkasso selskapet kommet i posten. Vi er i kontakt med en saksbehandler hos inkasso selskapet og har videreformidlet saksnummeret. Vi avventer svar fra de. Lenke til kommentar
xypher606 Skrevet 26. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2009 Vi har nå fått en mail fra sandbergs der de skriver at de ikke orker å diskutere med oss lengre, og stryker fakturaene. Jeg har bedt om bekreftelse fra inkasso selskapet på at saken nå er ute av verden. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Bra! For småbeløp lønner det seg alltid for selger å ikke ta saken til rettssystemet, det koster for mye tid, og tid er penger. Da snakker vi selvfølgelig om krav som bestrides. Lenke til kommentar
xypher606 Skrevet 26. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2009 Vi tør ikke helt å la denne gå i glemmeboka enda. Da vi venter på bekreftelse fra inkassoselskapet på at saken er henlagt. Men ting ser jo lysere ut Lenke til kommentar
xypher606 Skrevet 2. april 2009 Forfatter Del Skrevet 2. april 2009 Det har nå kommet en bekreftelse fra inkassoselskapet, om at saken er henlagt. Denne saken er da ute av verden :-) Takk for alle gode tips! De hjalp veldig. :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå