Dahl Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Fujitsu lanserer en ebok-leser med fargeskjerm og opptil 4 GB minne, men foreløpig kun i Japan. Les mer Lenke til kommentar
G Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Jeg synes ikke eksternt minne nødvendigvis er en så stilig løsning. Dersom SD-porten blir opptatt, så kan en jo ikke pøse på med mer minne. Dessuten sier artikkelen lite om det går an å sette inn ett større SD-kort, eller om det er begrensninger på enheten. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Jeg har ikke skjønt poenget med ebok lesere .... Og prisen da mann! 7 laks!!! Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 (endret) Jeg skjønner ikke hva som er vitsen når man kan få en mye bedre bærbar PC for den samme prisen, som kan lese bøker og attpåtil mye annet. Denne bruker jo ikke engang elektronisk blekk. Er det virkelig noen som bruker 7000 kroner på dette? Endret 20. mars 2009 av Frexxia Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Skulle gjerne hatt en ebokleser, men å handle denne blir nok totalt uaktuelt. vil a elektronisk blekk som gjør det mer behagelig å lese enn vanlig lcd skjerm. Glimrende og lettere å ligge i senga og bruke en slik fremfor en tykk pocketbok. *vente på lavere priser* Lenke til kommentar
nhj70 Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 en bog, kilde = papir 99 kr 70 bøger, kilde = papir 7000 kr Ikke for endnu Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 (endret) Jeg skjønner ikke hva som er vitsen når man kan få en mye bedre bærbar PC for den samme prisen, som kan lese bøker og attpåtil mye annet. Denne bruker jo ikke engang elektronisk blekk. Er det virkelig noen som bruker 7000 kroner på dette? Utifra andre kilder virker det som det er e-ink.. det refereres til en refresh tid på skjermen på 1.8 sekunder, og det er definitivt ikke noen (normal) LCD skjerm XGA i artikkelen refererer jo bare til oppløsning, ikke teknologi bak skjermen. Dette er jo så i aller høyeste grad ett førstegenerasjonsprodukt (farge e-ink). Det er garantert ikke fokus på for høye salgstall, ellers ville de markedsført det utenfor Japan også. Det er alltid noen "first movers" som vil kjøpe det, men fokus er nok på "proof of concept" og å utvikle og forbedre teknologien slik at det blir billigere å masseprodusere for, nettopp, massene Endret 20. mars 2009 av MrLee Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Jeg skjønner ikke hva som er vitsen når man kan få en mye bedre bærbar PC for den samme prisen, som kan lese bøker og attpåtil mye annet. Denne bruker jo ikke engang elektronisk blekk. Er det virkelig noen som bruker 7000 kroner på dette? En ebok-leser er mye mer behagelig å lese på enn en LCD-skjerm med bakgrunnsbelysning. Legg merke til at de på nettavisene har svært mange avsnitt i ariklene for at det skal bli mer behagelig å lese. På papir trengs ikke dette gjøres. En bærbar vil være upraktisk siden den er klumpete, har dårlig batteri og dårlig skjerm til lesing. Lenke til kommentar
G Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Er det noen som har drept en bærbar ved å pakke dynen rundt luftinnsuget blandt folket? Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Skal ihvertfall være SDHC hvis det forlanges 100k ¥. Er ikke denne typen paneler tregere enn monokrome? Mener å huske det kan ta som mye som 4 sek å oppdatere. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 oi dyrt. kan bli vanskelig å konkurrere med netPC'er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå