Gå til innhold

Denon AVR-2309 eller vente på Yamaha RX-V765


Anbefalte innlegg

Heisan folkens.

 

Ja nå er tiden inne for å bytte ut den gamle Yamaha RX-V630 forsterkeren.

 

Jeg var ganske 1 mm fra å bestille Denon AVR-2390 men så oppdaget jeg at Yamaha er like om svingen med nye forsterkere med 4 stk HDMI som var en av kravene mine.

Ipod docking er også et must siden jeg bruker Ipodèn veldig mye til musikkspilling når vi sammenkomster eller annen festsammenheng.

 

Så hva tror dere, kan det være verdt å vente på Yamaha RX-V765?

 

Er det ikke gjort noen norske tester på Denon AVR-2390?

Om det er noen som har erfaring med Denon, kan dere være så snill å skrive litt om dem.

Jeg tenker mest på om de er god på surround og fet på musikk....utseende har de ihvertfall...jeg synes de er nydelige å se på, rene bøbelet jo...

 

 

Geir

Endret av Gega
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AVR-2309 du tenker på antar jeg? :)

 

Har selv storebror 2809 og er i overkant fornøyd. Svært tilfreds med den i mitt oppsett. Kan også si at jeg bruker Denon ASD-11R iPod-dock og kan ikke annet enn å skryte det opplegget opp i skyene. Men det er ikke til å skyve under en stol at musikk- og surroundegenskapene vil avhenge mye av resten av oppsettet ditt. Hva har du per i dag? Trenger du en forsterker med lysere eller mørkere lydsignatur f.eks? Er det andre ting du savner?

Lenke til kommentar
AVR-2309 du tenker på antar jeg? :)

 

Har selv storebror 2809 og er i overkant fornøyd. Svært tilfreds med den i mitt oppsett. Kan også si at jeg bruker Denon ASD-11R iPod-dock og kan ikke annet enn å skryte det opplegget opp i skyene. Men det er ikke til å skyve under en stol at musikk- og surroundegenskapene vil avhenge mye av resten av oppsettet ditt. Hva har du per i dag? Trenger du en forsterker med lysere eller mørkere lydsignatur f.eks? Er det andre ting du savner?

 

 

Beklager så meget. jeg mener selvfølgelig AVR-2309.

 

Mitt oppsett idag.

 

Fronthøytalere: Yamaha NS-555

Bakhøytalere: Yamaha NS-333

Senterkanal: Yamaha NS-C444

Subwoofer: Yamaha YST SW315

Blueray spiller: Panasonic DMP-BD35

Tv: Panasonic TH-42PX70.

 

Hvordan er fjernkontrollen til AVR-2309, er den grei og logisk å bruke?

Jeg tenker spesielt på det med å velge kilde, er det sånt opplegg at man må trykke en og samme knapp flere ganger for å velge de forskjellige HDMI inngangene eller er det hurtigvalgs knapper?

 

 

Mvh

 

Geir

Endret av Gega
Lenke til kommentar

Yamahaene kjenner jeg ikke så godt til desverre, har ikke fått mulighet til å høre dem på Denon. Prøvde å google fjernkontrollen, men ser den ikke er lik som min, så der stopper det seg også for meg.

 

Her var jeg ikke mye til hjelp! :p Hvilken HiFi Klubben avdeling sogner du til? Jeg har veldig, veldig god erfaring med å få veiledning hos HiFi Klubben på lydsignaturmatch osv. Har også god erfaring med hjemlån for testing på eget utstyr i egen stue. :)

Lenke til kommentar
Yamahaene kjenner jeg ikke så godt til desverre, har ikke fått mulighet til å høre dem på Denon. Prøvde å google fjernkontrollen, men ser den ikke er lik som min, så der stopper det seg også for meg.

 

Her var jeg ikke mye til hjelp! :p Hvilken HiFi Klubben avdeling sogner du til? Jeg har veldig, veldig god erfaring med å få veiledning hos HiFi Klubben på lydsignaturmatch osv. Har også god erfaring med hjemlån for testing på eget utstyr i egen stue. :)

 

 

Nærmeste Hifi klubben butikk for meg ligger i Tromsø...men det blir såpass langt som 60 mil unna meg så det har jeg ikke mulighet til...jeg må nok bare stole på meg selv og dere for et eventuelt kjøp:-)

 

Men som jeg forstår så er du veldig fornøyd med Din Denon AVR-2809...skal tro om det er mye forskjell på disse i lyd og trøkk på surround og lyd?

Lenke til kommentar

Har et søskenbarn som har AVR-2308 (som da tydeligvis har samme fjernkontroll som 2309), kan høre med han om det med kildebytte for deg om ingen andre kan bekrefte eller avkrefte noe?

 

Veldig fornøyd med min 2809 ja, godt med krefter, god autokalibrering (som her hakket mindre avansert på 2309, men fremdeles god), dekoder for alle HD-formater (som 2309 også har) mm. Denon skryter også av konseptet med 8 separate strømforsyninger i 2309/2809 for å yte jevnt på alle høyttalere osv. Om dette er spesielt for Denon veit jeg faktisk ikke, men jeg kjøpte uansett det argumentet.

 

Men ikke la meg overbevise deg bare fordi jeg var førstemann med et argument, det finnes en Yamaha-leier her som vil ha like mange lovord om Yamaha som jeg har om Denon, og jeg har ingen grunn til å tro at de ikke stemmer. Men jeg er som sagt utrolig fornøyd med min Denon, og 2309 og 2809 er omtrent samme sak sett bort ifra litt høyere effekt og noen fjasete ekstrafunksjoner.

 

EDIT:

Om man skal stole på oppgitt watt er 2309 målt til 100W per kanal i 8 Ohm ved bruk av to høyttalere. Tilsvarende er Yamahaen oppgitt til å være 95W per kanal i 8 Ohm. Til sammenlikning er min 2809 oppgitt til 115W per kanal i samme oppsett.

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar

Det hadde vært fint du fikk vite noe fra han....

 

Jeg er nok klar over at Yamaha har enormt mange gode surround forsterkere, men i den prisgata jeg hadde tenkt å legge meg var det ingen med 4 stk HDMI....jeg hadde tenkt til å kjøpe Yamaha RX-V663 egentlig men det er synd at den bare har 2 HDMI innganger.

 

Nå skal det sies at de nye som kommer nå til våren er utstyrt med 4 HDMIèr....det blir sikkert gode forsterkere.

Jeg snakket med Yamaha Norge og de kunne opplyse meg om at RX-V665 ikke kommer til norge...så da må det bli RX-V765 i så tilfelle....Men om Denon AVR-2309 er like bra så er det vel ikke så mye å lure på...

 

BTW...det var en peise rå fjernkontroll på din forsterker AVR-2809:-)

 

 

Litt overasket at det ikke er flere innom her med erfaring med Denon....

 

 

Geir

Lenke til kommentar

Fjernkontrollen på 2809 er ålreit ja! :)

 

Fikk tak i han i går, men da var han på jobb. Han var 80% sikker på at du har en knapp for hver kilde, men han måtte sjekke nærmere. Han har lagt alle kontrollene i skuffen (som meg selv) og kjøpt en Logitech Harmony sak. Prøver ham igjen fortløpende, men han er en opptatt mann. Kommer tilbake med svar så fort jeg får tak i ham.

 

Denne delen av forumet er litt dø desverre, du kan fort få igjen litt for å stille spørsmålet på avforum.no.

 

EDIT:

Og der ser jeg at du har stilt spørsmålet der også ja! :p Herregud, du har opplevd litt tørke på svar skjønner jeg.

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...