Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Oblivion slukker Pcen

Anbefalte innlegg

Hei. Pcn min begynte før ei lita stund siden å slå seg av når jeg spilte oblivion, kan det hende vifta ble for varm? Fordi nå har jeg skaffet meg det vidunderlige programmet "Speedfan" som gjør at jeg kan stille farten på vifta.

Noen ideer om jeg kanskje kan installere på nytt uten problem??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan vel være mye som gjør det. Jeg forstår av tråden din at spillet fungerte til å begynne med. Har du installert inn noen mods som kan være problemet. Strømforsyng og lignende ting kan også være problemet. Hvilken hardware har du?

Lenke til kommentar

Har det samme problemet etter jeg fikk nytt hovedkort. PC-en stenger seg av og til når jeg har Opera oppe eller når jeg spiller. Sjekket kjøleribba nettopp og det var en del støv der, som jeg skal fjerne. Skal si ifra om det hjelper. Har stasjonær.

Edit: Det var et lag med støv på kjøleribba. Jeg fjernet det, og i følge Lavalys Everest gikk temperaturen på prosessoren ned fra rundt 80 °C til 30 °C.

Endret av Bozzeye
Lenke til kommentar
Hvilken hardware har du?

Er det det som står i signaturen min?

Ja. Hardware = motsatt av software. Software er sånn som Oblivion, Norton, Firefox, Windows XP, osv. Hardware = Skjermkort, prossesor og sånn. Reinstaller Oblivion du, men pass på og passe på save filen din ;) Bare google Oblivion Save File Location.

~TobbeOo

Btw, signaturen din er på 7 linjer, sist jeg så var det grense på 4, ellers var dette fy. xD

Lenke til kommentar
Blir maskinen din veldig varm? Om så vil Windows automatisk slå seg av. Du kan sjekke hvor varm maskinen din er i innstillingene for BIOS.

Maks den var for 2 uker siden rett etter jeg skaffet 'Speedfan' og da var det 80-90 grader celsius

Hvilken hardware har du?

Er det det som står i signaturen min?

Ja. Hardware = motsatt av software. Software er sånn som Oblivion, Norton, Firefox, Windows XP, osv. Hardware = Skjermkort, prossesor og sånn. Reinstaller Oblivion du, men pass på og passe på save filen din ;) Bare google Oblivion Save File Location.

~TobbeOo

Btw, signaturen din er på 7 linjer, sist jeg så var det grense på 4, ellers var dette fy. xD

Ja, det er bare det at jeg avinstallerte det fordi pappa sa jeg måtte fordi han trodde hele pcen kommer til å kræsje.

Lenke til kommentar
Maks den var for 2 uker siden rett etter jeg skaffet 'Speedfan' og da var det 80-90 grader celsius

Om dette gjelder for prosessor er dette i drøyeste laget. Her kan vi ha forklaring på problemet ditt. Da dette er en bærbar bør du blåse den ren for støv og sørge for at maskinen for tilstrekkelig med kjøling når du bruker den. Om problemet ikke blir utbedret, anbefaler jeg deg og ta den med til "service". Dette kan i verste fall ødelegge komponentene dine.

:)

Lenke til kommentar

Ja, før jeg reiste til LAN i helga så blåste jeg bak og støvsugde, så nå er den rundt

HD0: 31 Grader C

Temp 1: 20 Grader C

Temp 2: 21 Grader C, det er vell normalt.

Men da har jeg også stillt litt i speedfan.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...