Shax# Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Hei. Pcn min begynte før ei lita stund siden å slå seg av når jeg spilte oblivion, kan det hende vifta ble for varm? Fordi nå har jeg skaffet meg det vidunderlige programmet "Speedfan" som gjør at jeg kan stille farten på vifta. Noen ideer om jeg kanskje kan installere på nytt uten problem?? Lenke til kommentar
HammerBro Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Det kan vel være mye som gjør det. Jeg forstår av tråden din at spillet fungerte til å begynne med. Har du installert inn noen mods som kan være problemet. Strømforsyng og lignende ting kan også være problemet. Hvilken hardware har du? Lenke til kommentar
Shax# Skrevet 20. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2009 Hardware, hva mener du med det? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Maskinvare, hva slags komponenter sitter i maskinen din? Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 laptop el stasjonær? hvis laptop så er det godt mulig kjøleribba er dekket av støv. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Tråden var feilpostet og har blitt flyttet til riktig kategori. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding) Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 (endret) Har det samme problemet etter jeg fikk nytt hovedkort. PC-en stenger seg av og til når jeg har Opera oppe eller når jeg spiller. Sjekket kjøleribba nettopp og det var en del støv der, som jeg skal fjerne. Skal si ifra om det hjelper. Har stasjonær. Edit: Det var et lag med støv på kjøleribba. Jeg fjernet det, og i følge Lavalys Everest gikk temperaturen på prosessoren ned fra rundt 80 °C til 30 °C. Endret 21. mars 2009 av Bozzeye Lenke til kommentar
Shax# Skrevet 23. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2009 Jeg har laptop, kjøpt 08/08/08, og før jeg skulle på lan, Lørdag så tok jeg og blåste på vifta og støvsugde opp STORE lo-dotter. Men vet ikke om jeg skal bry meg med å installere det igjen. Lenke til kommentar
Shax# Skrevet 23. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2009 Hvilken hardware har du? Er det det som står i signaturen min? Lenke til kommentar
TobbeOo Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Hvilken hardware har du? Er det det som står i signaturen min? Ja. Hardware = motsatt av software. Software er sånn som Oblivion, Norton, Firefox, Windows XP, osv. Hardware = Skjermkort, prossesor og sånn. Reinstaller Oblivion du, men pass på og passe på save filen din Bare google Oblivion Save File Location. ~TobbeOo Btw, signaturen din er på 7 linjer, sist jeg så var det grense på 4, ellers var dette fy. xD Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Blir maskinen din veldig varm? Om så vil Windows automatisk slå seg av. Du kan sjekke hvor varm maskinen din er i innstillingene for BIOS. Lenke til kommentar
Shax# Skrevet 24. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2009 Blir maskinen din veldig varm? Om så vil Windows automatisk slå seg av. Du kan sjekke hvor varm maskinen din er i innstillingene for BIOS. Maks den var for 2 uker siden rett etter jeg skaffet 'Speedfan' og da var det 80-90 grader celsius Hvilken hardware har du? Er det det som står i signaturen min? Ja. Hardware = motsatt av software. Software er sånn som Oblivion, Norton, Firefox, Windows XP, osv. Hardware = Skjermkort, prossesor og sånn. Reinstaller Oblivion du, men pass på og passe på save filen din Bare google Oblivion Save File Location. ~TobbeOo Btw, signaturen din er på 7 linjer, sist jeg så var det grense på 4, ellers var dette fy. xD Ja, det er bare det at jeg avinstallerte det fordi pappa sa jeg måtte fordi han trodde hele pcen kommer til å kræsje. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Maks den var for 2 uker siden rett etter jeg skaffet 'Speedfan' og da var det 80-90 grader celsius Om dette gjelder for prosessor er dette i drøyeste laget. Her kan vi ha forklaring på problemet ditt. Da dette er en bærbar bør du blåse den ren for støv og sørge for at maskinen for tilstrekkelig med kjøling når du bruker den. Om problemet ikke blir utbedret, anbefaler jeg deg og ta den med til "service". Dette kan i verste fall ødelegge komponentene dine. Lenke til kommentar
Shax# Skrevet 25. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2009 Ja, før jeg reiste til LAN i helga så blåste jeg bak og støvsugde, så nå er den rundt HD0: 31 Grader C Temp 1: 20 Grader C Temp 2: 21 Grader C, det er vell normalt. Men da har jeg også stillt litt i speedfan. Lenke til kommentar
Shax# Skrevet 25. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2009 (endret) Også er det nemmelig det at når jeg blåser på vifta, kommer det bare litt støv ut. EDIT: Er det normalt at pcen er oppe i 50 Grader? Endret 25. mars 2009 av mini097 Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Hvilken komponent innehar 50c? Om dette gjelder prosessor er dette som regel uproblematisk. Lenke til kommentar
Shax# Skrevet 25. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2009 Nei, det er ikke 50 grader C. Men spør om det er normalt. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Om det ikker er celsius hva er det da? Fahrenheit? Om det er normalt eller ikke kommer helt an på hvilke komponent det gjelder. Som uttalt er 50c helt uproblematisk både for prosessor og skjermkort. Lenke til kommentar
Shax# Skrevet 19. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2009 Hvordan kan jeg sjekke kjøleribba i en bærbar uten at garantien forsvinner? :S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå