Akoz0r Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 (endret) Hei Har hatt pc'n min en stund nå (2 år -ish). I dag klikka pc'n når jeg skulle slå den på. Skjermen min har ett gult "standby" lys som pleier å skifte til grønt og vise bildet etter ca 2 sekunder fra jeg slår på strømmen mens PC vifta går kraftig. I dag fortsatte bare vifta å gå og skjermen var fortsatt av eller i standby (lyste gult og intet bide) Så slår jeg den av og på igjen og da går alt greit. Skjermen kommer på og jeg kommer forbi bios delen og får beskjeden disk error: read failure eller noe lignende. Prøver en gang til og får beskjed om at den ikke finner boot-devicen min og at jeg må sette den inn og trykke en tast for å prøve på nytt. Disse feilene alternerer så.. noen ganger står maskinen stille helt i starten før skjermbildet vises. Noen ganger får jeg disk error og noen ganger boot error. Jeg testa å ta ut kablene til harddisken min for å sjekke om den første feilen var relatert til harddisken også, men den inntrer fortsatt kanskje 1 av 5 ganger jeg starter maskinen. Mye tyder på at harddisken er ferdig, men hva ellers er feil? kan det komme av harddisk feilen også, virus som fucker opp "alt", eller er det to forskjellige feil? Eller er det hovedkortet som er fucka? Tipper jeg tester å kjøpe en ny hd i morra for å se hva som skjer, men om andre har andre forslag så ikke spar på kruttet. Endret 22. mars 2009 av Akoz0r Lenke til kommentar
GbNoR Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Har du forsøkt med en oppstart av pc'en uten hardisk(er). (Du får da samme feil melding). Slå av pc'en igjen, og plasser tilbake hardisken(e) og start opp pc'en. ...kan fungere Lenke til kommentar
Akoz0r Skrevet 21. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2009 Har du forsøkt med en oppstart av pc'en uten hardisk(er).(Du får da samme feil melding). Slå av pc'en igjen, og plasser tilbake hardisken(e) og start opp pc'en. ...kan fungere Hei Jeg prøvde å starte opp uten HD ja, og den låste seg fortsatt 25-50% av gangene jeg slo den på / restartet. Jeg kjøpte ny HD i går og prøvde å installere windows på den disken i stedet. Under windows installasjonen fikk jeg så beskjed om at den ikke fant noen HD. Jeg starta på nytt, og sjekka at den kom opp i biosen, og en gang kom den opp under installasjonen, men så feilet det igjen... Jeg satsa på at det var noe feil med hovedkortet og handla nytt nå i dag. Skal akkurat til å sette opp nå. Fingers crossed.. Lenke til kommentar
Akoz0r Skrevet 22. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2009 Det var hovedkortet som var problemet. Finner gamle harddisken også nå med nytt HK. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå