SkinnyT Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Det gjelder denne auksjonen: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewI...em=400036586211 Står klart og tydelig Free Shipping når jeg velger Norge under "shipping and handling". Nå som jeg har vunnet auksjonen, så har han lagt på 30$ ekstra for express shipping, noe jeg ikke vil ha. Han sier i en mail jeg fikk at gratis frakt kun gjelder for USA, men dette står det ingenting om i auksjonen. Har han rett til å gjøre dette? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 (endret) Nope, utifra det som er listet i auksjonen så har han ikke det. Han har nok evt. tabbet seg ut, men det skal ikke gå utover deg. Snakk med selger og evt. hev kjøpet hvis det ikke blir løsning på det. Slår han seg vrang så: http://resolutioncenter.ebay.com/ Endret 20. mars 2009 av MrLee Lenke til kommentar
SkinnyT Skrevet 20. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2009 Sendte mail i går og spurte om det var mulig å gi meg gratis frakt siden det ikke stod noe om ekstra kostnader i auksjonen. Fikk følgende svar: Dear Customer, We offer you USD 25 (USD 5 discounted) for the express shipping. Please pay for the USD 25 and we will ship it asap. Have a nice day! Citiwide Er jo ikke mer enn 160kr da, men føler at det blir feil å bare betale for noe som jeg ikke har fått oppgitt. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Er enig at dette er en prinsippsak. Har han ikke listet frakt så skal du ikke betale frakt. Men du tjener vel godt på å handle fra ebay så å betale frakten er vel ikke det verste som kan skje. Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Det står jo helt klart at det er gratis frakt til norge. Jeg ville ikke betalt det. Jeg er enig i at 160kr ikke er allverden, men det er som flere sier en prinsippsak. Lenke til kommentar
SkinnyT Skrevet 20. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2009 Nå skal det sies at jeg sparer 1500kr i forhold til billigste alternativ her i norge, selv med express shipping. Jeg skal prøve å mase litt mer på de, viss de fortsatt ikke er villig til å fjerne ekstrautgiften, så vurderer jeg bare å betale. Sparer jo fortsatt penger. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Selv når du har lagt til 25% moms og 100,- i fortollingsgebyr? Lenke til kommentar
SkinnyT Skrevet 20. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2009 Ja, det er etter at jeg har lagt til mva og toll. Så vet ikke helt hvor stort nummer jeg skal lage ut av dette, om det i hele tatt er verdt å begynne å krangle på. Hva sier dere? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Trenger du Express shipping? Si du vil ha vanlig. Lenke til kommentar
SkinnyT Skrevet 20. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2009 Sendte de denne mailen nå nettopp: Thanks for offering 5$ off the shipping, but I still thinks it's wrong to charge 25$ for something that isn't even mentioned in the auction. If it had been clearly stated in the auction that the shipping fee to Norway was 30$, I would've paid without a problem. Isn't there a free or standard shipping option on international orders instead of the express one? If not, I guess I'll just pay, but I can't say I'm too happy about it. Får vente og se hva de svarer. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 If not, I guess I'll just pay, but I can't say I'm too happy about it. Der har du egentlig skutt deg litt i foten, men ok Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 If not, I guess I'll just pay, but I can't say I'm too happy about it. Der har du egentlig skutt deg litt i foten, men ok På eBay er "reputation" veldig viktig for selgerne, tror de tar slikt seriøst. Lenke til kommentar
SkinnyT Skrevet 20. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2009 Jo, sant nok det, var vel egentlig bare for å vise min misnøye og at jeg ikke kommer til å gi de positive feedback. Vet ikke hvor mye de bryr seg om det da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå