Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Skjuler at de er smarte?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje disse menneskene ikke har så lett for å sosialisere til vanlig, og dermed aldri får vist sitt fulle potensiale i edru tilstand. Når de får et par dråper ildvann innabords, løsner de, og du får se dem blomstre.

Endret av Uin Viel
Lenke til kommentar

Kan ikke huske jeg har opplevd det som trådstarter spør om. Men at man tror de er super smarte med litt for høy promille har jeg opplevd mange ganger. Utrolig komisk og høre på slike samtaler. Mye morsomt man kan oppleve uten og være full.

Men som Uin Viel skriver så finnes det nok de som faktisk viser sin intelligens med litt innabords. Synd at det skal være slik synes jeg.

Endret av jonkar
Lenke til kommentar

Det er nok ikke så mange som skjuler det bevisst, men som andre har nevnt så har de som er over gjennomsnittet smarte litt vanskeligere for å sosialisere seg og gjøre noe ut av seg. De overanalyserer og ser for seg alle mulige utfall av å åpne munnen, og som regel resulterer det i at de blir sjenerte og ikke snakker så mye, men bare lytter. (ja, jeg snakker om snittet, og ikke en grov generalisering)

Når man drikker så hemmes hjernen og man sitter ikke og overanalyserer så mye. Praten har mye lettere å gå, og tryggheten av at "fylla har skylda" gjør at man tør veldig mye mer.

Da har de over gjennomsnittet smarte menneskene mye lettere for å senke skuldrene og åpne munnen og faktisk komme med alt det smarte de har på lager.

Og ikke minst så blir de fleste personer rimelig mer filosofiske med litt alkohol innabords ;)

Lenke til kommentar
Det er nok ikke så mange som skjuler det bevisst, men som andre har nevnt så har de som er over gjennomsnittet smarte litt vanskeligere for å sosialisere seg og gjøre noe ut av seg. De overanalyserer og ser for seg alle mulige utfall av å åpne munnen, og som regel resulterer det i at de blir sjenerte og ikke snakker så mye, men bare lytter. (ja, jeg snakker om snittet, og ikke en grov generalisering)

Når man drikker så hemmes hjernen og man sitter ikke og overanalyserer så mye. Praten har mye lettere å gå, og tryggheten av at "fylla har skylda" gjør at man tør veldig mye mer.

Da har de over gjennomsnittet smarte menneskene mye lettere for å senke skuldrene og åpne munnen og faktisk komme med alt det smarte de har på lager.

Og ikke minst så blir de fleste personer rimelig mer filosofiske med litt alkohol innabords ;)

Velid bra innlegg oppsumerer det meste du kan si om tema. Hvis det var noe jeg skulle kritisert så var det poenget med hvor filosofisk du blir. Jeg erfarer selv at folk er i feststemning og ikke klare for faktiske filosofiske holdninger når man drikker. Jeg tror det heller er sånn at folk sier ting og plutselig for lyst til å forklare dems eget perspektiv. Ting de kansje har latt være å si før. Men at de blir plutselig opptatt av en tenkemetode og bruker den til å prøve å løse verdens mysterier har jeg sjeldent opplevd og jeg tror ikke det fins en korelasjon, det ville vel vært i mindre enkelt miljøer. Men det er mulig at det du sa ikke skulle bli tolket så direkte som jeg gjør nå og at det bare var repitisjon av det du alt hadde sagt "folk tør snakke om meningene sine" (basert på fylla har skylda normen og hjernens nedsatte funksjonalitet). Da kan du se vekk fra kritikken. Jeg er foresten selv en som er litt for analyserende og lar vær å si noe når jeg egentlig kan. Kansje jeg burde drikke oftere :p

Lenke til kommentar
For min egen del så blir jeg dummere og dummere for hver øl jeg tar.

det er en lei og svært kjent effekt. kjenner til den selv. kan både si og skrive ting som jeg i ettertid skjønner ikke var helt gjennomtenkte utsagn.

men i edru tilstand så skjuler jeg ingenting. må vise at jeg er en skarp og høyst oppegående kar blant øvrigheten. gidder ikke å jekke meg ned på noe vis.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...