Crazymech Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 (endret) Kjøpte et nydelig stykke teknologi i desember, og har hatt hatt et problem som bare har blitt større siden da. Intel i7 920 @ 2,66 (for øyeblikket stock cooler med Artic Silver 5 paste) Asus P6T Deluxe Antec 900 + extra 120mm fan Kingston ValueRAM DDR3 1333MHz 6gb Samsung Spinpoint F1 1TB Thermaltake Toughpower 750W Sapphire HD Radeon 4870 X2 Eg tror det er noe feil med mitt Sapphire Radeon HD 4870x2 kort, og tenkte eg skulle spørre her som siste løsning før eg snakker med Amentio support. "Symptomer": Lav ytelse i spill(I forhold til hva 4870x2 burde klare) fra starten av, har blitt gradvis værre (med mindre det er ønskedrømming). Crash har også blitt mer og mer ofte, Empire: Total War går så vidt an å spille lengre for meg. I de siste to dagene har eg også prøvd wow siden mine andre spill har crashet for mye, som har fått hele pc'n til å låse seg etter X minutter spilling. Føler også med crashene at det bare øker. Edit: Opprydning Endret 23. mars 2009 av Crazymech Lenke til kommentar
serru-d Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 (endret) du er ikke alene. Har samme kort som deg. Spilte fallout3,etter 20min kom det først noen grønne prikker som fløt rundt om på skjermen,etter dette så ble grafikken helt vrengt med både vertikale og horisontale streker. spillet låser seg eller bare slår seg av tilbake til desktop,dette var med CATALYST 9.2.. Har ikke prøvd fallout3 med den nye driveren 9.3. trodde først at dette var varme relatert,men selv med vifta på fullt skjedde dette. min pc: hovedkort:asus p5e deluxe cpu: intel dualcore 6850 minne: 8gig dominator 8500 psu:thermaltake 1200w gpu:radeon sapphire 4870x2 harddisk:150gb raptor os:vista homeedition 64bit Endret 20. mars 2009 av datating Flettet to innlegg sammen. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Ang. "at kortet har gått på 503/500", hva mener du med det? Frekvensen på kortet klokker ikke opp med mindre du er inne i et spill i fullskjerm. Linken din fungerer ikke foresten, men jeg regner med resten av systemet holder følge med kortet. Nå har jeg ikke spilt FO3 på noen mnd'er, men sist gang jeg sjekket kræsjet det et par ganger om dagen, og Total War er heller ikke perfekt. Det er tydeligvis mange som sliter med ATI og dette spillet, spesielt hvis du kjører vista 64 i følge enkelte. Lenke til kommentar
Crazymech Skrevet 20. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2009 (endret) Asus P6T + i7 920 + 6gb 1333mhz RAM + Vista 64 rigg, burde vel være pekepinn nok Men dette har gjeldt fallout3, Crysis (+ Warhead), Empire, Mirror's Edge, men egentlig det med WoW som har bekymret meg mest, siden det ikke skulle være så veldig kravstort.. Har ikke muligheter for å teste med andre deler, alene i verden:). og det med 503/500 var eg uansett veldig usikker på, så takk for oppklaringen Endret 20. mars 2009 av Crazymech Lenke til kommentar
Crazymech Skrevet 21. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2009 Har i alle fall sendt RMA til Amentio nå, håper de vil oppføre seg greit og realt. Ingen som har en siste pekepinn på hva ellers som kan være galt, i tilfelle? Lenke til kommentar
moscito Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 jeg har det samme skjermkortet. har det samme problemet som deg, med frysing og grafiske feil. men det skjedde kun etter jeg formaterte pcen og installerte catalyst 9.2. tror det har noe med driveren å gjøre. hadde nemlig 8.11 (tror jeg) før jeg formaterte og den funket som bare F***. var ingen problemer med skjermkortet da. har ikke prøvd å installere 8.11/12 på nytt, men 9.3 driveren fikset ikke problemet.... Lenke til kommentar
Crazymech Skrevet 23. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2009 Vet ikke ka eg skal gjøre i det hele tatt.. Kan jo egentlig ingenting om feilsøking, er redd for ka eg skal gjøre hvis det ikke er skjermkort.. >_> Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Da flere innehar problemer kan dette tyde på en produksjons feil. Jeg fikk ikke helt med meg om du bare hadde overklokket prosessor, eller om du hadde overklokket både prosessor og skjermkort? Om så kan det være særs lurt å klokke disse ned umiddelbart. Har du sjekket temperatur på skjermkortet også? Lenke til kommentar
Crazymech Skrevet 23. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2009 Har sjekket med utallelige programmer (hovedakelig OCCT, CoreTemp og RealTemp), var bare prosessor som er overklokket, har testet på stock og på andre OC'er. Skjermkort er ikke Oc'd, har prøvd å uninstall drivere og laste ned ferske 9.3 drivere. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Du har forsikret deg om at du innehar strømforsyning som klarer å levere nok strøm? Lenke til kommentar
Griffin Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Jeg hadde dette omtalte kortet fra det kom ut til ganske nylig. Jeg prøvde alt... formaterte, driversweet, oppgraderte drivere, spille på800x600 oppløsning, satte opp viftehastigheten... you name it. Finner du ett løsningsforslag på www, så kan du ta deg en bolle på at jeg har prøvd det. Ingenting fungerte. For ca. 1 mnd. siden fikk jeg bytta det i GTX285, formaterte hele smørja (rense maskinen for alt som heter ATI) og siden har det gått glatt. Det skal sies at jeg hadde ett par kræsj etter GTX285 og jeg kjører Vista64... så det kan være noe med ATI's drivere til Vista64, for alt er honky dory etter at jeg rensa alt... Om det er noe med hvordan Sapphire kortet jobber med driveren og føkker til ting vet jeg ikke...men det er i allefall kun retur som funker... Lenke til kommentar
Crazymech Skrevet 23. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2009 (endret) https://prisguiden.no/product.php?productId=46725 Thermaltake Toughpower 750W hørte med kjøp-pc seksjonen av forumet før handlevognen ble kjøpt inn, denne skulle vel dekke det godt. Har dobbelt trippel og quadruple sjekket alle strøm kabler, airflow og sånt. Her er et temp shot eg tok akkurat nå. Kan være interessant å nevne at wow står "på" i bakrunden, men er fryst, og resten av pc'n fryser med hvis jeg aslutter den med task manager. EditPS: har ryddet litt opp i første post Edit2: Har forsåvidt kjørt alle OCCT testene, CPU X-antall ganger, GPU X-antall ganger, Power Supply X-antall ganger. Uten videre resultat. Endret 23. mars 2009 av Crazymech Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 750w bør holde. Jeg ser brukeren Griffin også har opplevd problemer, så som allerede uttalt kan dette dreie seg om en driver kollisjon eller en produksjonsfeil. Om dette dreier seg om sistnevnte burde det ikke være noe problem å få tilbake pengene. Jeg vet ikke. Beklager. Lenke til kommentar
Crazymech Skrevet 23. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2009 Er vel ingenting å beklage for Setter veldig pris på at du kikket på det, kan nesten ikke gjøre mer en det. Kan jo vurdere å prøve en driver eldre enn 9.1 (som var den driveren eg begynte med) men vet ikke om eg orker bryet, burde få svar på RMA'en snart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå