Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Beste "nybegynner" motorsykkel?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg tenker på å kjøpe meg en mellomtung MC (etter jeg er ferdig med lappen såklart), og lurer på hvilket merke/modell som ville være det beste og begynne med. Jeg har ingenting erfaring med motorsykkel, og tror ikke jeg får mye erfaring å skryte av etter noen kjøretimer, bare litt erfaring med moped. Det skal være en racing og jeg har sett på modeller som Honda CBR og Kawasaki ZX, egentlig bare fordi jeg liker utseende på disse syklene utrolig godt.

Jeg har hørt at disse modellene ikke er bra å begynne med, siden jeg ikke har erfaringer med annet enn moped og scooter.

Noen som har forslag til MC som ville passet for en nybegynner som meg?

Er det i det hele tatt noen sykler som er bedre enn andre for en nybegynner?

Must:

- Ikke FOR dyr (bare opp til 100.000 helst, om mulig)

- Utseende i CBR-duren

Takker for alle svar,

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er ikke relevant for deg, da jeg kjører en BMW GS, men:

Jeg valgte samme sykkel som jeg tok kjøreopplæringa på - da jeg følte det var et bra trekk for den første kjøringen. Jeg kjente jo tross alt til sykkelen litt etter det :)

Jeg kan ikke si at jeg har vært misfornøyd med å ha ABS på sykkelen heller - jeg var nokså teit de første årene med kjøring - så denne har reddet meg et par ganger der jeg har fått panikk.

Så hjelper det også veldig på trafikksikkerheten at sykkelen blir ukomfortabel å kjøre i over 130 :p

Endret av Sondring
Lenke til kommentar

Heisann.

Jeg er nybegynner selv, har nettopp startet årets sesong (bor ikke i norge).

Siden det er dyrt med sykkel her, hadde jeg også et vanskelig valg. Jeg ville ha noe som ser sportslig ut, samtidig som den skulle være lett å håndtere for en nybegynner, ikke for dyr og ikke for dyr å forsikre.

Jeg endte på en suzuki sv650s, men det er nok av gode alternativer. Sjekk eksempelvis ut yamaha fazer (fz6 s), kawasaki er6n / er6f.

Google litt og kos deg med research, så håper jeg snart det er kjørbart i norge også :)

Lenke til kommentar

Hei, en grei begynner sykkel er suzuki bandit, honda hornet, yamaha fazer og andre sykler i 600 klassen. Disse betegnes som streetfightere og er ikke så gale å forsikre. Jeg hadde og lyst på en kul R sykkel i begynnelsen, men valget falt på bandit som jeg er strålende fornøyd med. Hvis du først skal ha noe som i den klassen du snakker om, ville jeg mye heller vurdert CBR 600F som er touring versjonen... litt nedtrimma utgave som er like kul i mine øyne, pluss at den er billigere å forsikre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...